CFR Infrastructură a anunțat, ieri, desemnarea ofertei câștigătoare pentru modernizarea căii ferate București-Giurgiu, linie ce va fi electrificată, iar astfel vitezele de deplasare vor creşte.
Proiectul ”Modernizarea infrastructurii de cale ferată dintre staţiile CF Bucureşti Nord-Jilava-Giurgiu Nord-Giurgiu Nord Frontieră – Lot 2” este finanțat din fonduri europene, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei şi are o valoare de 2,25 miliarde de lei, lucrările urmând a fi executate de o asociere formată din două firme, alese din cele 4 care au depus oferta.
Compania Naţională a Căilor Ferate Române (CFR SA) a anunțat că firmele Asocierea Railworks formată din Arcada Company (lider asociere) și S.C. Alstom Transport S.A. (asociat), au fost desemnate câştigătoare în urma licitaţiei publice pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare a infrastructurii de cale ferată dintre staţiile CF Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră – Lot 2.
“Modernizarea căii ferate Giurgiu-București – Lot 2 reprezintă cea de-a doua etapă a proiectului, prima – redeschiderea căii ferate directe București-Giurgiu – fiind finalizată în vara anului trecut.
Redeschiderea căii ferate directe dintre Giurgiu și București a fost una din prioritățile activității mele ca deputat de Giurgiu, încă de la primul mandat, astfel că, începând din anul 2016, am urmărit, pas cu pas, realizarea acestui proiect, pornind de la primele faze și până la finalizare, adică la reluarea circulației feroviare dintre Giurgiu și București.
Contractul ce a avut ca obiect redeschiderea circulației feroviare între Giurgiu și București a fost semnat în decembrie 2020, când Ministerul Transporturilor era condus de un liberal, întregul proiect fiind finanțat atât din fonduri europene (prin Programul Operațional Infrastructură Mare), cât și de la bugetul de stat”, a declarat deputatul PNL Giurgiu, Alexandru Andrei.
Durata pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor va fi de 36 de luni, dintre care 6 luni vor reprezenta faza de proiectare, iar 30 de luni faza de execuție. Valoarea totală estimată a achiziției publice pentru proiectare și execuție este de 2.259.457.149,97 lei, fără TVA.
Circulația pe linia 102 a fost reluată în vara anului trecut, după ce s-au terminat lucrările în zona Grădiștea, unde vechiul pod fusese distrus de inundații în 2005. Drumul cu trenul Bucureşti-Giurgiu cuprinde 93 km, iar trenurile fac peste două ore și sunt mici porțiunile unde viteza poate trece de 70 – 80 km/h. În plus, din cauza unor probleme cu terasamentul, pe linie nu pot circula decât automotoare, nu și trenurile cu locomotivă și vagoane.