Search
Close this search box.
ULTIMA ORĂ

De anul viitor, taxele şi impozitele în municipiul Giurgiu vor creşte cu 13,8%! Aflați toate detaliile din comunicatul emis în urmă cu puțin timp de Primăria Municipiului Giurgiu

ROMÂNIA

Județul GIURGIU

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI GIURGIU

HOTĂRÂRE

privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul fiscal 2024

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI GIURGIU
întrunit în ședință ordinară,

Având în vedere:

  • referatul de aprobare al Primarului municipiului Giurgiu, înregistrat la nr.20.681/02.03.2023;
  • raportul de specialitate al Direcției de Impozite și Taxe Locale Giurgiu, înregistrat la nr.20.687/BJRU/02.03.2023;
  • anunțul Direcției de Impozite și Taxe Locale Giurgiu, înregistrat la nr.20.703/BJRU/02.03.2023;
  • procesul verbal de afișare nr.20.718/BJRU/02.03.2023;
  • adresa nr. 15.476/03.03.2023 a Direcției de Evidență a Persoanelor Giurgiu;
  • avizul comisiei pentru administrație publică locală, juridic și de disciplină;
  • avizul comisiei buget – finanțe, administrarea domeniului public și privat;
  • avizul comisiei de servicii publice, muncă și protecție socială;
  • avizul comisiei de urbanism și amenajarea teritoriului, protecției mediului, agricultură și turism;
  • prevederile Titlului IX – „Impozite și taxe locale” din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
  • prevederile Hotărârii Guvernului nr.1 din 06 ianuarie 2016 pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
  • prevederile art.491, alin.(1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de Procedură Fiscală, cu modificările și completările ulterioare;
  • prevederile art.20 și art.30 din Legea nr.273/2006 privind Finanțele Publice Locale, cu modificările și completările ulterioare;
  • prevederile art.7 din Legea nr.52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată;
  • prevederile art.129, alin.(2), lit.„b”, alin.(4), lit.„c” și art.136, alin.(1) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
  • datele publicate pe site-ul Ministerului Finanțelor „Pentru indexarea impozitelor si taxelor locale aferente anului 2024, consiliile locale vor utiliza rata inflației de 13,8%”.

în temeiul art. 139, alin.(3), lit.„c” și art. 196, alin.(1), lit.„a”, din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

 

HOTĂRĂȘTE:

Art.1. începând cu anul fiscal 2024, impozitele și taxele locale, stabilite prin Hotărârea Consiliului Local nr. 139/2022 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul fiscal 2023, se indexează cu rata inflației de 13,8%.

Art.2. Se stabilesc impozitele și taxele locale pentru anul fiscal 2024, conform Anexelor 1 – 5 care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.3. Se aprobă impozitele și taxele locale pentru anul fiscal 2024, după cum urmează:

  1. impozitul/taxa pe clădiri, impozitul/taxa pe teren, precum și impozitul asupra mijloacelor de transport, datorate în anul 2024, de contribuabilii persoane fizice și persoane juridice, conform Anexei 1.
  2. valorile impozabile, impozitele, taxele și amenzile în sume fixe sau cote procentuale pentru anul 2024 se aprobă conform anexelor 1 – 5;
  3. în cazul persoanelor fizice, pentru clădirile rezidențiale și clădirile – anexă, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei de 0,1 % la valoarea impozabilă a clădirii.

Cota de impozit, prevăzută la art.457, alin.(1) din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare, se stabilește la:

Legea nr.227/2015 Cota de impozit pentru anul 2023 Cota de impozit pentru anul 2024
0,08 % – 0,2 % 0,1 % 0,1 %

 

  • valoarea impozabilă a clădirii, exprimată în lei se determină prin înmulțirea suprafeței construite, desfășurate a acesteia, exprimată în metrii pătrați, cu valoarea impozabilă corespunzătoare exprimată în lei/m 2, conform Anexei 1;
  • valoarea impozabilă a clădirii se ajustează în funcție de rangul localității și zona în care este amplasată clădirea, prin înmulțirea valorii determinate conform alin.(2) – (5) din art.457 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, cu coeficientul de corecție, prevăzut în tabelul următor:
Zona în cadrul localității Rangul localității – II
A 2,40
B 2,30
C 2,20
O 2,10

 

  1. în cazul persoanelor fizice pentru clădirile nerezidențiale, cota de impozit prevăzută la art.458, alin.(1) din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare, se stabilește la:
Legea nr.227/2015 Cota de impozit pentru anul 2023 Cota de impozit pentru anul 2024
0,2%-1,3% 0,4 % 0,4 %

Impozitul se calculează prin aplicarea cotei 0,4 % asupra valorii care poate fi:

  • valoarea rezultată dintr-un raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat în ultimii 5 ani anterior anului de referință;
  • valoarea finală a lucrărilor de construcții, în cazul clădirilor noi, construite în ultimii 5 ani anteriori anului de referință;
  • valoarea clădirilor care rezultă din actul prin care se transferă dreptul de proprietate, în cazul clădirilor dobândite în ultimii 5 ani anteriori anului de referință;
  • în cazul în care valoarea clădirii nu poate fi calculată conform prevederilor alin.(1) impozitul se calculează prin aplicarea cotei de 2% asupra valorii impozabile determinate conform art.457.
  1. în cazul persoanelor fizice pentru clădirile nerezidențiale, utilizate pentru activități din domeniul agricol, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote de 0,4% asupra valorii impozabile a clădirii, prevăzută la art.458, alin.(3) din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare.
  2. în cazul persoanelor fizice pentru clădirile cu destinație mixtă, impozitul se calculează prin însumare impozitului calculat pentru suprafața folosită în scop rezidențial conform art.457 cu impozitul determinat pentru suprafața folosită în scop nerezidențial, conform art.458, prevăzut la art.459, alin.(1) din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare.
  3. în cazul persoanelor juridice pentru clădirile rezidențiale, impozitul/taxa pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei de 0,1 % asupra valorii impozabile a clădirii.

Cota de impozit/taxa prevăzută la art.460, alin.(1) din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare, se stabilește la:

Legea nr.227/2015 Cota de impozit pentru anul 2023 Cota de impozit pentru anul 2024
0,08 % – 0,2 % 0,1% 0,1%

 

 

  1. h) în cazul persoanelor juridice pentru clădirile nerezidențiale, impozitul/taxa pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei de 1,3%, asupra valorii impozabile a clădirii.

Cota de impozit/taxa prevăzută la art.460, alin.(2) din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare, se stabilește la:

Legea nr. 227/2015 Cota de impozit pentru anul 2023 Cota de impozit pentru anul 2024
0,2%-1,3% 1,3% 1,3%

 

Pentru stabilirea impozitului/taxei pe clădiri, valoarea impozabilă a clădirilor aflate în proprietatea persoanelor juridice este valoarea de la 31 decembrie a anului anterior celui pentru care se datorează impozitul/taxa și poate fi:

  1. ultima valoare impozabilă înregistrată în evidențele organului fiscal.
  2. valoarea rezultată dintr-un raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat în conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data evaluării.
  • valoarea finală a lucrărilor de construcții, în cazul clădirilor noi, construite în cursul anului fiscal anterior.
  1. valoarea clădirilor care rezultă din actul prin care se transferă dreptul de proprietate, în cazul clădirilor dobândite în cursul anului fiscal anterior.
  2. în cazul clădirilor care sunt finanțate în baza unui contract de leasing financiar, valoarea rezultată dintr-un raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat în conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data evaluării.
  3. în cazul clădirilor pentru care se datorează taxa pe clădiri, valoarea înscrisă în contabilitatea proprietarului clădirii și comunicată concesionarului, locatarului, titularului dreptului de administrare sau de folosință, după caz.

Valoarea impozabilă a clădirii se actualizează o dată la 5 ani pe baza unui raport de evaluare a clădirii întocmit de un evaluator autorizat în conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data evaluării, depus la organul fiscal local până la primul termen de plata din anul de referință.

  1. în cazul persoanelor juridice pentru clădirile nerezidențiale, utilizate pentru activități din domeniul agricol, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote de 0,4 % asupra valorii impozabile a clădirii, prevăzută la art.460, alin.(3) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare.
  2. j) în cazul persoanelor juridice pentru clădirile cu destinație mixtă, impozitul se determină prin însumarea impozitului calculat pentru suprafața folosită în scop rezidențial conform alin.(1), cu impozitul calculat pentru suprafața folosită în scop nerezidențial, conform alin.(2) sau alin.(3), prevăzut la art.460, alin.(4) din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare.
  3. k) în cazul unui teren amplasat în extravilan impozitul/taxa pe teren se stabilește prin înmulțirea suprafeței terenului, exprimată în hectare, cu suma corespunzătoare stabilită în Anexa 1, iar rezultatul se înmulțește cu coeficientul de corecție corespunzător, prevăzut la art.457, alin.(6) din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare, datorat de către contribuabilii persoane fizice și persoane juridice, conform art.465, alin.(7).
  4. în cazul mijloacelor de transport impozitul se calculează în funcție de tipul mijlocului de transport conform art.470, alin.(1) – (9) din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare. în cazul mijloacelor de transport hibride conform art.470, alin.(3), impozitul se reduce în procent de 95 %, impozitul pe mijloacele de transport se datorează de către contribuabilii persoane fizice și persoane juridice, conform Anexei 1.

I1) nu se datorează impozitul pe mijloace de transport pentru autovehiculele acționate electric, conform art.469, alin.(1), lit.„n” din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare.

  1. m) taxele pentru obținerea unui certificat, unui aviz sau o autorizație, prevăzute la art.474 din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare, se datorează de către contribuabilii persoane fizice și persoane juridice, conform Anexei 1.
  2. n) taxa pentru prelungirea unui certificat de urbanism este egală cu 30% din cuantumul taxei pentru eliberarea certificatului sau a autorizației inițiale, conform art.474, alin.(3) din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare, se datorează de către contribuabilii persoane fizice și persoane juridice, conform Anexei 1.
  3. o) taxa pentru avizarea certificatului de urbanism de către comisia de urbanism și amenajarea teritoriului, datorată de contribuabilii persoane fizice și persoane juridice, conform Anexei 1, este de 24 lei, prevăzută la art.474, alin.(4) din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare.
  4. p) taxa pentru autorizarea amplăsării de chioșcuri, containere, tonete, cabine, spații de expunere, corpuri și panouri de afișaj, firme și reclame situate pe căile și în spațiile publice, datorată de contribuabilii persoane fizice și persoane juridice, conform Anexei 1, este de 13 lei, pentru fiecare metru pătrat de suprafață ocupată de construcție, prevăzută la art.474, alin.(14) din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare.
  5. r) taxa pentru eliberarea unei autorizații privind lucrările de racorduri și branșamente la rețelele publice de apă, canalizare, gaze, termice, energie electrică, telefonie și televiziune prin cablu, datorată de contribuabilii persoane fizice și persoane juridice, conform Anexei 1 este de 20 lei, pentru fiecare racord, prevăzută la art.474, alin.(15) din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare.
  6. s) taxa pentru eliberarea certificatului de nomenclatură stradală și adresă, datorată de contribuabilii persoane fizice și persoane juridice, conform Anexei 1, este de 14 lei, prevăzută la art.474, alin.(16) din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare.
  7. t) taxa pentru eliberarea autorizațiilor sanitare de funcționare, datorată de contribuabilii persoane fizice și persoane juridice, conform Anexei 1, este de 32 lei, prevăzută la art.475, alin.(1) din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare.

ț) taxa pentru eliberarea atestatului de producător a produselor din sectorul agricol este de 96 lei, iar taxa pentru eliberarea carnetului de comercializare a produselor din sectorul agricol este de 30 lei, datorate de contribuabilii persoane fizice și persoane juridice, conform Anexei 1, prevăzută la art.475, alin.(2) din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare.

  1. u) taxele pentru eliberarea/vizarea anuală a autorizației privind desfășurarea activității de alimentație publică ce se încadrează în grupele 561 – Restaurante 563 – Baruri și alte activități de servire a băuturilor și 932 – Alte activități recreative și distractive, potrivit Clasificării Activităților din Economia Națională – CAEN, datorată de contribuabilii persoane fizice și persoane juridice, se stabilește în funcție de suprafață conform Anexei 1, prevăzută la art.475, alin.(3) din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare.
  2. taxa pentru servicii de reclamă și publicitate, datorată de contribuabilii persoane fizice și persoane juridice, conform Anexei 1, se calculează prin aplicarea cotei taxei respective la valoarea serviciilor de reclamă și publicitate.

Cota taxei prevăzută la art.477, alin.(5) din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare, se stabilește la:

Legea nr. 227/2015 Cota taxei pentru anul 2023 Cota taxei pentru anul 2024
1 % – 3 % 3% 3%

 

v1) taxa pentru afișaj în scop de reclamă și publicitate în cazul unui afișaj la locul desfășurării activității, datorată de contribuabilii persoane fizice și persoane juridice, conform Anexei 1, este de 50 lei, prevăzută la art.478, alin.(2), lit.„a” din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare.

v2) taxă pentru afișaj în scop de reclamă și publicitate oricărui alt panou, afișaj sau structură de afișaj, datorată de contribuabilii persoane fizice și persoane juridice, conform Anexei 1, este de 36 lei, prevăzută la art.478, alin.(2), lit.„b” din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare.

  1. în cazul persoanelor fizice și persoanelor juridice pentru impozitul pe spectacol de teatru, balet, operă, operetă, concert filarmonic, prezentarea unui film la cinematograf, un spectacol de circ sau orice competiție sportivă internă și internațională se calculează prin aplicarea cotei de impozit de 2 %, prevăzută la
    481, alin.(2), lit.„a” din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare, conform Anexei 1.

x1) în cazul persoanelor fizice și persoanelor juridice pentru oricare altă manifestare artistică, alta decât cele enumerate la punctul anterior, se calculează prin aplicarea cotei de impozit de 5 %, prevăzută la art.481, alin.(2), lit.„b” din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare, conform Anexei 1.

  1. y) taxele speciale și locale utilizate pentru funcționarea unor servicii publice locale în Municipiul Giurgiu în anul 2024, inițiate conform art.484 și art.486 din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu art.30 din Legea nr.273/2006 privind Finanțele Publice Locale, datorate de contribuabilii persoane fizice și persoane juridice, sunt prevăzute în Anexele 2-5.

y1) taxele speciale pentru utilizarea domeniului public și a domeniului privat al Municipiului Giurgiu, sunt datorate de contribuabilii persoane fizice și juridice, conform Anexei 2.

y2) taxe utilizate în transportul de persoane în regim de taxi și închiriere, și înregistrarea și radierea mopedelor precum și a vehiculelor autopropulsate, sunt datorate de contribuabilii persoane fizice și persoane juridice, conform Anexei 3.

y3) taxele speciale pentru eliberarea unor documente de stare civilă, sunt datorate de contribuabilii persoane fizice, conform Anexei 4.

y4) taxele speciale pentru eliberarea în regim de urgență a unor documente, sunt datorate de contribuabilii persoane fizice și persoane juridice, conform Anexei 5;

  1. z) taxa pentru îndeplinirea procedurii de divorț pe cale administrativă, datorată de contribuabilii persoane fizice, este în cuantum de 1.000 lei, conform Anexei 1, prevăzută la art.486, alin.(4) din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare.

z1) taxă pentru eliberare de copii heliografice de pe planuri cadastrale sau de pe alte asemenea planuri, datorată de contribuabilii persoane fizice și persoane juridice, conform Anexei 1, de 50 lei, prevăzută la art.486, alin.(5) din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare.

z2) se instituie taxă pentru reabilitare termică a blocurilor de locuințe și a locuințelor unifamiliale, pentru care s-au alocat sume aferente cotei de contribuție a proprietarilor în condițiile O.U.G. nr.18/2009, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 158/2011, cu modificările și completările ulterioare, prevăzută de art.486, alin.(6) din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare.

z3) taxele judiciare de timbru, sunt cele prevăzute de O.U.G. nr.80/2013 și taxele extrajudiciare de timbru, sunt cele prevăzute de Legea nr. 117/1999 și se regăsesc cuprinse în Anexa 1, punctul II.

z4) taxa pentru situații de urgență pentru persoanele fizice este de 5 lei/an, pentru persoanele juridice este de 71 lei/an, termen de plată scadent până la finalul primului trimestru.

Art.4. Se acordă bonificația prevăzută la art.462, alin.(2), la art.467, alin.(2) și la art.472, alin.(2) din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare, după cum urmează:

 

a) pentru plata cu anticipație a impozitului/taxei pe clădiri, datorat pentru întregul an de către contribuabili până la 31 martie a anului 2024: de până la 10 % 10% 10%
b) pentru plata cu anticipație a impozitului/taxei pe teren, datorat pentru întregul an de către contribuabili până la 31 martie a anului 2024: de până la 10 % 10% 10%
c) pentru plata cu anticipație a impozitului pe auto, datorat pentru întregul an de către contribuabili până la 31 martie a anului 2024: de până la 10 %, inclusiv 10% 10%

 

Art.5. Impozitul/taxa anuală pe clădiri, teren, impozitul pentru mijloace de transport și taxa de afișaj în scop de reclamă și publicitate datorat aceluiași buget local de către contribuabili persoane fizice și juridice, de până la 50 de lei, inclusiv, se plătește integral până la primul termen de plată.

Art.6 Se aprobă Regulamentul privind stabilirea și utilizarea taxelor speciale pentru eliberarea unor documente solicitate de persoanele fizice și juridice în regim de urgență, înainte de termenul legal, conform Anexei 5.1.

Art.f. Se aprobă criteriile și condițiile privind scutirile, prevăzute la art.456, alin.(2), la art.464, alin.(2) și la art.469, alin.(2), art.476, alin.(2) din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, modificările și completările ulterioare, conform Anexei 6.

Art.S Se aprobă Procedura de acordare a scutirilor pentru contribuabilii persoane fizice și juridice, pentru impozit/taxă clădire/teren și eliberarea certificatelor, avizelor, autorizațiilor, prevăzute în Anexa 6.1.

Art.3Lista actelor normative prin care sunt instituite impozite și taxe locale, inclusiv lista Hotărârilor Consiliului Local al Municipiului Giurgiu prin care s-au stabilit impozite și taxe locale pe o perioadă de 5 ani anteriori anului fiscal curent, este conform Anexei 7.

Art.10. Prezenta hotărâre intră în vigoare începând cu data de 01 ianuarie 2024, dată la care își încetează aplicabilitatea Hotărârea Consiliului Local nr. 139/28.04.2022.

Art.11. Anexele 1 – 7 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.1<2r. Prezenta hotărâre se va comunica Instituției Prefectului – Județul Giurgiu în vederea exercitării controlului cu privire la legalitate, Primarului Municipiului Giurgiu, Administratorului Public, Direcției Economice, Direcției de Impozite și Taxe Locale Giurgiu, direcțiilor și serviciilor de specialitate, pentru ducerea la îndeplinire, se afișează la sediul Direcției de Impozite și Taxe Locale Giurgiu, se va posta pe site-ul Primăriei Municipiului Giurgiu și se va publica în mass – media locală, pentru aducerea la cunoștință publică.

E ȘEDINȚĂ,
PREȘEDINTE
Nichi
eza

CONTRASEMNEAZĂ,
SECRETARGENERAL,

Baweanu Liliana

Giurgiu, 27 aprilie 2023

Nr.105

Adoptată cu un număr de 15 voturi pentru, și 6 abțineri,
din totalul de 21 consilieri prezenți

 

ANEXA nr. 1 la H.C.L. Nr/^7
TABLOUL

VALORILE IMPOZABILE, IMPOZITELE ȘI TAXELE LOCALE, ALTE TAXE ASIMILATE ACESTORA,
PRECUM ȘI AMENZILE APLICABILE ÎN ANUL FISCAL 2024

  1. CODUL FISCAL -TITLUL IX -Impozite și taxe locale
CAPITOLUL II- IMPOZITUL ȘI TAXA PE CLĂDIRI
VALORILE IMPOZABILE

pe metru pătrat de suprafață construită desfășurată la clădiri, în cazul persoanelor fizice

Art.457 alin.(l)
NIVELURILE APLICATE ÎN ANUL FISCAL 2023 NIVELURILE APLICABILE DIN ANUL FISCAL 2024, (Coeficient inflație 13,8%)
Valoarea impozabilă – lei/ni2 Valoarea impozabilă – lei/m2
Cu instalații de apă, canalizare, electrice și încălzire (condiții cumulative) Fără instalații de apă, canalizare, electricitate sau încălzire Cu instalații de apă, canalizare, electrice și încălzire (condiții cumulative) Fără instalații de apă, canalizare, electricitate sau încălzire
A. Clădire cu cadre din beton armat sau cu pereți exteriori din cărămidă arsă sau din orice alte materiale rezultate în urma unui tratament termic și/sau chimic 1365 818 1553 931
B. Clădire cu pereții exteriori din lemn, din piatră naturală, din cărămidă nearsă, din vălătuci sau din orice alte materiale nesupuse unui tratament termic și/sau chimic 410 273 467 311
C. Clădire-anexă cu cadre din beton armat sau cu pereți exteriori din cărămidă arsă sau din orice alte materiale rezultate în urma unui tratament termic și/sau chimic 273 238 311 271
D. Clădire-anexă cu pereții exteriori din lemn, din piatră naturală, din cărămidă nearsă, din vălătuci sau din orice alte materiale nesupuse unui tratament termic și/sau chimic 178 102 203 116
E. în cazul contribuabilului care deține la aceeași adresă încăperi amplasate la subsol, demisol și/sau la mansardă, utilizate ca locuință, în oricare dintre tipurile de clădiri prevăzute la litera A- D 75%

din suma care s-ar aplica

clădirii

75% din suma care s-ar aplica clădirii 75%

din suma care s-ar aplica clădirii

75% din suma care s-ar aplica clădirii
E în cazul contribuabilului care deține la aceeași adresă încăperi amplasate la subsol, demisol și/sau la mansardă, utilizate în alte scopuri decât cel de locuință, în oricare dintre tipurile de clădiri prevăzute la litera A – D 50%

din suma care s-ar aplica clădirii

50% din suma care s-ar aplica clădirii 50%

din suma care s-ar aplica clădirii

50 % din suma care s-ar aplica clădirii

 

IMPOZITUL/TAXA PE TERENURILE AMPLASATE ÎN INTRAVILAN – TERENURI CU CONSTRUCȚII –

Art.465 alin.(2)                                                                       în cazul persoanelor fizice și juridice

Zona în cadrul localității NIVELURILE APLICATE ÎN ANUL FISCAL 2023 lei/ha NIVELURILE APLICABILE DIN ANUL FISCAL 2024 (Coeficient inflație 13,8%) lei/ha
A 10305 11727
B 7190 8182
C 4549 5177
D 2405 2737
IMPOZITUL/TAXA PE TERENURILE AMPLASATE ÎN INTRAVILAN

– ORICE ALTĂ CATEGORIE DE FOLOSINȚĂ DECÂT CEA DE TERENURI CU CONSTRUCȚII – în cazul persoanelor fizice și juridice

Art.465 alin.(4)

Nr. crt. Zona

Categoria de folosință

NIVELURILE APLICATE ÎN ANUL FISCAL 2023 – lei/ha – NIVELURILE APLICABILE DIN ANUL FISCAL 2024, (Coeficient inflație 13,8%) – lei/ha –
Zona A Zona B Zona C Zona D Zona A Zona B Zona C Zona D
1 Teren arabil 37 29 27 21 42 33 31 24
2 Pășune 29 27 21 18 33 31 24 20
3 Fâneață 29 27 21 18 33 31 24 20
4 Vie 63 47 37 27 72 53 42 31
5 Livadă 73 63 47 37 83 72 53 42
6 Pădure sau alt teren cu vegetație forestieră 37 29 27 21 42 33 31 24
7 Teren cu ape 21 18 10 0 24 20 11 0
8 Drumuri și căi ferate 0 0 0 0 0 0 0 0
9 Teren neproductiv 0 0 0 0 0 0 0 0

 

IMPOZITUL/TAXA PE TERENURILE AMPLASATE ÎN EXTRAVILAN în cazul persoanelor fizice și juridice

Art.465 alin.(7)                                                                                                                                                                                                  – lei/ha –

Nr. crt. Zona

Categoria de folosință

NIVELURILE APLICATE ÎN ANUL FISCAL 2023 NIVELURILE APLICABILE DIN ANUL FISCAL 2024 (Coeficient inflație 13,8%)
Zona Zona
A B C D A B c D
1 Teren cu construcții 41 37 30 30 47 42 34 34
2 Teren arabil 68 65 54 58 77 74 61 66
3 Pășune 37 35 26 28 42 40 30 32
4 Fâneață 37 35 26 28 42 40 30 32
5 Vie pe rod, alta decât cea prevăzută la nr. crt.5.1 76 73 59 65 86 83 67 74
5.1 Vie până la intrarea pe rod 0 0 0 0 0 0 0 0
6 Livadă pe rod, alta decât cea prevăzută la nr. crt.6.1 77 73 59 65 88 83 67 74
6.1 Livadă până la intrarea pe rod 0 0 0 0 0 0 0 0
7 Pădure sau alt teren cu vegetație forestieră, cu excepția celui prevăzut la nr. crt.7.1 22 19 14 10 25 22 16 11
7.1 Pădure în vârstă de până la 20 de ani și pădure cu rol de protecție 0 0 0 0 0 0 0 0
8 Teren cu apă, altul decât cel cu amenajări piscicole 7 6 2 1 8 7 2 1
8.1 Teren cu amenajări piscicole 46 41 33 35 52 47 38 40
9 Drumuri și căi ferate 0 0 0 0 0 0 0 0
10 i Teren neproductiv 0 0 0 0 0 0 0 0

 

CAPITOLUL IV – IMPOZITUL PE MIJLOACELE DE TRANSPORT în cazul persoanelor fizice și juridice

Art.470 alin..2:

NIVELURILE APLICATE ÎN ANUL FISCAL 2023 NIVELURILE APLICABILE DIN ANUL FISCAL 2024 (Coeficient inflație 13,8%)
Mijloc de transport cu tracțiune mecanică Lei/200 cm3 sau fracțiune din aceasta
I. Vehicule înmatriculate (lei/200cm3 sau fracțiune din aceasta)
1. Motociclete, tricicluri, cvadri-cicluri și autoturisme cu capacitatea cilindrică de până la 1600 cm3 inclusiv 10 11
2. Motociclete, tricicluri, cvadri-cicluri cu capacitatea cilindrică de peste la 1600 cm3 11 13
3. Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 1601 cm3 și 2000 cm3 inclusiv 25 28
4. Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 2001 cm3 și 2600 cm3 inclusiv 98 112
5. Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 2601 cm3 și 3000 cm3 inclusiv 197 224
6. Autoturisme cu capacitatea cilindrică de peste 3.001 cm3 396 451
7. Autobuze, autocare, microbuze 33 38
•8. Alte vehicule cu tracțiune mecanică cu masa totală maximă autorizată de până la 12 tone, inclusiv 40 46
9. Tractoare înmatriculate 25 28
II. Vehicule înregistrate
—1. Vehicule cu capacitate cilindrica lei/200 cm3
1.1. Vehicule înregistrate cu capacitatea cilindrică < 4800 cm3 4 5
1.2. Vehicule înregistrate cu capacitatea cilindrică > 4800 cm3 6 7
– 2. Vehicule fără capacitate cilindrică evidențiată 119 lei/an 135 lei/an
Remorci, semiremorci sau rulote

 

în cazul persoanelor fizice și juridice

Art.470 alin. (7)

Masa totală maximă autorizată NIVELURILE APLICATE ÎN ANUL FISCAL 2023 NIVELURILE APLICABILE DIN ANUL FISCAL 2024 (Coeficient inflație 13,8%)
-Impozit în lei/an- -Impozit în lei/an-
a. Până la 1 tonă inclusiv 11 13
b. Peste 1 tonă, dar nu mai mult de 3 tone 46 52
c. Peste 3 tone, dar nu mai mult de 5 tone 70 80
d, Peste 5 tone 88 100
Mijloace de transport pe apă în cazul persoanelor fizice și juridice

Art.470 alin.(8)

1. Luntre, bărci tară motor, folosite pentru pescuit și uz personal 29 33
2. Bărci tară motor, folosite în alte scopuri 77 88
3. Bărci cu motor 286 325
4. Nave de sport și agrement: X X
a) Peste 2,5 m, dar nu mai mult de 7 m lungime 382 435
b) Peste 7 m, dar nu mai mult de 12 m lungime 765 871
c) Peste 12 m lungime 1527 1738
5‘. Scutere de apă 286 325
6. Remorchere și împingătoare: X X
a) până la 500 CP inclusiv 761 866
. bj. peste 500 CP și până la 2.000 CP, inclusiv 1240 1411
c) peste 2.000 CP și până la 4.000 CP, inclusiv 1907 2170
d) peste 4.000 CP 3052 3473
7. Vapoare – pentru fiecare 1.000 tdw sau fracțiune din acesta 243 277
8. Ceamuri, șlepuri și barje fluviale: X X
a) cu capacitatea de încărcare până la 1.500 tone, inclusiv 247 281
. ’ b) cu capacitatea de încărcare de peste 1.500 tone și până la 3.000 tone, inclusiv 382 435
c) cu capacitatea de încărcare de peste 3.000 tone 670 762
9. Nave cu deplasament de până la 15 mc inclusiv sau o capacitate de încărcare mai mică de 15 tone care nu efectuează activități în scop comercial (docuri plutitoare, debarcadere plutitoare, pontoane, hangare plutitoare pentru nave.) X 520

 

CAPITOLUL V – TAXA PENTRU ELIBERAREA CERTIFICATELOR, AVIZELOR ȘI AUTORIZAȚIILOR în cazul persoanelor fizice și juridice
Art.474 alin.(l)

Taxa pentru eliberarea certificatului de urbanism în mediu urban

NIVELURILE APLICATE ÎN ANUL FISCAL 2023 NIVELURILE APLICABILE DIN ANUL FISCAL 2024
Suprafața pentru care se obține certificatul de urbanism: Taxa, în lei Taxa, în lei
a) Până la 150 m2, inclusiv 8 9
b) între 151 și 250 m2, inclusiv 10 11
 x) între 251 și 500 m2, inclusiv 12 14
d) între 501 și 750 m2, inclusiv 17 19
e) între 751 și 1.000 m2, inclusiv 19 22
f) Peste 1.000 m2 19 + 0,01 lei/m2 pentru fiecare m2 care depășește 1.000 m2 22 + 0,01 lei/m2 pentru fiecare m2 care depășește 1.000 m2
Art.474 alin(3)

Taxa pentru prelungirea unui certificat de urbanism

30% din cuantumul taxei pentru eliberarea certificatului sau autorizației inițiale 30% din cuantumul taxei pentru eliberarea certificatului sau autorizației inițiale
Art.474 alin(4j

Taxa pentru avizarea certificatului de urbanism de către comisia de urbanism și amenajarea teritoriului, de către primari

21 24
. Art.474 alin(5)

Taxa pentru eliberarea unei autorizații de construire pentru o clădire rezidențială sau clădire anexă

0,5% din valoarea autorizată a lucrărilor de construcții 0,5% din valoarea autorizată a lucrărilor de construcții
Art.474 alin(6)

Taxa pentru eliberarea autorizației de construire pentru alte construcții decât cele menționate la alin (5)

1% din valoarea autorizată a lucrărilor de construcție, inclusiv valoarea instalațiilor aferente 1% din valoarea autorizată a lucrărilor de construcție, inclusiv valoarea instalațiilor aferente
Art.474 alin(8)

Taxa pentru prelungirea unei autorizații de construire

30% din cuantumul taxei pentru eliberarea certificatului sau a autorizației inițiale 30% din cuantumul taxei pentru eliberarea certificatului sau a autorizației inițiale
Art.474 alin(9)

Taxa pentru eliberarea autorizației de desființare, totală sau parțială a unei construcții

0,1% din valoarea impozabilă stabilită pentru determinarea impozitului pe clădiri aferent părții desființate 0,1% din valoarea impozabilă stabilită pentru determinarea impozitului pe clădiri aferent părții desființate
Art.474 alin(lO)

Taxa pentru eliberarea autorizației de foraje sau excavări

11 lei pentru fiecare m2 afectat 13 Iei pentru fiecare m2 afectat
Art.474 alin(12)

Taxa pentru eliberarea autorizației necesare pentru lucrările de organizare de șantier in vederea realizării unei construcții, care nu sunt incluse in altă autorizație de construire

3% din valoarea autorizată a lucrărilor de organizare de șantier 3% din valoarea autorizată a lucrărilor de organizare de șantier

 

Art.474 alin(13)

Taxa pentru eliberarea autorizației de amenajare de tabere de corturi, căsuțe sau rulote ori campinguri

2 % din valoarea autorizată a lucrărilor de construcție 2 % din valoarea autorizată a lucrărilor de construcție
Art.474 alin(14)

Taxa,pentru autorizarea amplasării de chioșcuri, containere, tonete, cabine, spații de expunere, corpuri și panouri de afișaj, firme și reclame situate pe căile și în spațiile publice

11 lei pentru fiecare m2 de suprafață ocupată de construcție 13 lei pentru fiecare m2 de suprafață ocupată de construcție
Art.474 alin(15)

Taxa pentru eliberarea unei autorizații privind lucrările de racorduri și branșamente Ia rețele publice de apă, canalizare, gaze, termice, energie electrică, telefonie și televiziune prin cablu

18 lei pentru fiecare racord 20 lei pentru fiecare racord
Art.474 alinți 6)

Taxa pentru eliberarea certificatului de nomenclatură stradală și adresă

12 14
Art.475 alin.(l)

Taxa pentru eliberarea autorizațiilor sanitare de funcționare

28 32
Art.475 alin.(2)

Taxa pentru eliberarea atestatului de producător a produselor din sectorul agricol

Taxa pentru eliberarea carnetului de comercializare a produselor din sectorul agricol

84

26

96

30

Art.475 alin.(31

Taxa, pentru eliberarea/vizarea anuală a autorizației privind desfășurarea activității de alimentație publică

LActivități alimentație publică desfășurate pe suprafețe < 500 mp 1.Activități alimentație publică desfășurate pe suprafețe < 500 mp
1.1 Activități alimentație publică desfășurate pe suprafețe < 100 mp – 1384 Iei 1.2 Activități alimentație publică desfășurate pe suprafețe <100 mp – 1575 lei
1.3 Activități alimentație publică desfășurate pe suprafețe de la 101 mp la 249 mp – 2769 lei 1.4 Activități alimentație publică desfășurate pe suprafețe de la 101 mp la 249 mp – 3151 lei
1.5 Activități alimentație publică desfășurate pe suprafețe de la 250 mp la 500 mp – 5537 lei 1.6 Activități alimentație publică desfășurate pe suprafețe de la 250 mp la 500 mp – 6301 lei
2.Activități alimentație publică desfășurate pe suprafețe > 500 mp – 8306 lei 2.Activități alimentație publică desfășurate pe suprafețe > 500 mp – 9452 lei

 

CAPITOLUL VI – TAXA PENTRU FOLOSIREA MIJLOACELOR DE RECLAMĂ ȘI PUBLICITATE
în cazul persoanelor fizice și juridice

Art.477 alin.(4) și(5 > NIVELURILE APLICATE ÎN ANUL FISCAL 2023 NIVELURILE APLICABILE DIN ANUL FISCAL 2024
Taxa pentru servicii de reclama si publicitate 3% la valoare serviciilor de reclama si publicitate 3% la valoare serviciilor de reclama si publicitate
Art.478 alin.(2) – lei/m2 sau fracțiune de m2 – lei/m2 sau fracțiune de m2
Taxa pentru afișaj în scop de reclamă și publicitate:

a) în cazul unui afișaj situat în locul în care persoana derulează o activitate economică

44 50
b) în cazul oricărui alt panou, afișaj sau structură de afișaj pentru reclamă și publicitate 32 36
CAPITOLUL VII – IMPOZITUL PE SPECTACOLE în cazul persoanelor fizice și juridice
Art.481 alin.(2) NIVELURILE APLICATE ÎN ANUL FISCAL 2023 NIVELURILE APLICABILE DIN ANUL FISCAL 2024
1 .Manifestări artistice enumerate la art.481, alin (2), lit a 2% la suma incasata din vanzarea biletelor de intrare si abonamentelor 2% la suma incasata din vanzarea biletelor de intrare si a abonamentelor
2.Alte manifestări artistice decât cele enumerate la art.481, alin (2), lit a 5% la suma incasata din vanzarea biletelor de intrare si abonamentelor 5% la suma incasata din vanzarea biletelor de intrare si a abonamentelor
CAPITOLUL IX – ALTE TAXE LOCALE
…. NIVELURILE APLICATE ÎN ANUL FISCAL 2023 NIVELURILE APLICABILE DIN ANUL FISCAL 2024
. – lei lei
Art.486 alin.(4)

Taxa pentru îndeplinirea procedurii de divorț pe cale administrativă

692 1000
Art.486 alin.țȘ)

Taxa pentru eliberarea de copii heliografice de pe planuri cadastrale sau de pe alte asemenea planuri, deținute de consiliile locale

44 50

 

LIMITELE MINIME ȘI MAXIME ALE AMENZILOR în cazul persoanelor fizice si juridice
NIVELURILE APLICATE ÎN ANUL FISCAL 2023 NIVELURILE APLICABILE DIN ANUL FISCAL 2024
Art.493 alin.(3) în cazul persoanelor fizice, contravenția prevăzută la alin. (2) lit . a) se sancționează cu amenda de la 70 lei la 279 lei, iar cele de la alin. (2) lit. b) cu amenda de la 279 lei la 696 lei în cazul persoanelor fizice, contravenția prevăzută la alin. (2) lit . a) se sancționează cu amenda de la 70 lei la 279 lei, iar cele de la alin. (2) lit. b) cu amenda de la 279 lei la 696 lei
Art.493 alin.(4) în cazul persoanelor fizice, incalcarea normelor tehnice privind tipărirea, înregistrarea, vanzarea, evidența și gestionarea, după caz, a abonamentelor și a biletelor de intrare la spectacole constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 325 de lei la 1578 de lei. în cazul persoanelor fizice, incalcarea normelor tehnice privind tipărirea, înregistrarea, vanzarea, evidența și gestionarea, după caz, a abonamentelor și a biletelor de intrare la spectacole constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 325 de lei la 1578 de lei.
Art.493 alin.(5) In cazul persoanelor juridice, limitele minime și maxime ale amenzilor prevăzute la alin. (3) și (4) se majorează cu 300%, respectiv:

Contravenția prevăzută la alin.(2) lit.a) se sancționează cu amendă de la 280 de lei la 1116 de lei, iar cele de la lit.b)-d) cu amendă de la 1116 lei la 2.784 lei.

încălcarea normelor tehnice privind tipărirea, înregistrarea, vânzarea, evidența și gestionarea, după caz, a abonamentelor și a biletelor de intrare la spectacole constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 1.300 lei la 6.312 lei.

în cazul persoanelor juridice, limitele minime și maxime ale amenzilor prevăzute la alin. (3) și (4) se majorează cu 300%, respectiv:

Contravenția prevăzută la alin.(2) lit.a) se sancționează cu amendă de la 280 de lei la 1116 de lei, iar cele de la lit.b) cu amendă de la 1116 lei la 2.784 lei.

încălcarea normelor tehnice privind tipărirea, înregistrarea, vânzarea, evidența și gestionarea, după caz, a abonamentelor și a biletelor de intrare la spectacole constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 1.300 lei la 6.312 lei.

 

 

 

PREȘEDINTELE ȘEDINȚĂ,
Tere;

 

TAXE PENTRU UTILIZAREA DOMENIULUI PUBLIC ȘI A DOMENIULUI PRIVAT AL MUNICIPIULUI GIURGIU
PERSOANE FIZICE
Nr crt. DENUMIRE TAXA U.M. Valoare TAXA scutit TVA -LEI- 2023 Valoare TAXA scutit TVA -LEI- 2024
1. Taxa depozitare diverse materiale pe domeniul public: (moloz, materiale de construcții, etc) mp/zi 2 3
•’2.- Taxa eliberare dovada pentru nedepozitarea autovehiculelor pe domeniul public si privat exemplar 28 32
3. Taxe acord lucrări tehnico-edilitare (cu excepția branșamentelor la utilitati) aviz 35 40
4. Taxe avize definitive lucrări tehnico-edilitare (cu excepția branșamentelor la utilitati) aviz 138 157
5. Taxa acord de principiu branșamente utilitati (la rețeaua de gaze, apa-canal, rețeaua termica, etc.) aviz 0 0
6. Taxa aviz execuție branșamente utilitati (la rețeaua de gaze, apa-canal, rețeaua termica, etc.) aviz 14 16
7. Taxa aviz de execuție a unor lucrări de reparații in regim de urgenta (avarie) a rețelelor edilitare de: gaze naturale, apa-canal, rețeaua termica, rețeaua electrica, etc.) aviz 55 63
PERSOANE JURIDICE
1. Taxa depozitare diverse materiale pe domeniul public: (moloz, materiale de construcții, etc) mp/zi 2 3
2. Taxa eliberare dovada pentru nedepozitarea autovehiculelor pe domeniul public si privat exemplar 69 79
3. Taxe acord lucrări tehnico-edilitare (cu excepția branșamentelor la utilitati) aviz 95 108
M. Taxe avize definitive lucrări tehnico-edilitare (cu excepția branșamentelor la utilitati) aviz 349 397
5. Taxa acord de principiu branșamente utilitati (la rețeaua de gaze, apa-canal, rețeaua termică, etc.) aviz 28 32
6. Taxa aviz execuție branșamente utilitati (la rețeaua de gaze; apa-canal, rețeaua termica, etc.) aviz 42 48
7. Taxa aviz de execuție, a unor lucrări de reparații in regim de urgenta (avarie) a rețelelor edilitare de: gaze naturale, apa^capa). rețeaua termica, rețeaua electrica, etc. aviz 55 63
ANEXAnr. 2 la H.C.L. Nr.Z^7
r

£ Dlip

Director Execu
Laurențiu Ținti
E
7Te 5
/CCA

1

e Umane,
Șef Birou Juridic și Res
PREȘEDINTE DE

Tereza Ni

DINȚĂ, ta
SECREȚAR GENERAL, Lili
Băiceanu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Șef Birou Juridic și R
TAXE UTILIZATE ÎN TRANSPORTUL DE PERSOANE ÎN REGIM DE TAXI ȘI DE ÎNCHIRIERE ÎN MUNICIPIUL GIURGIU
Nr crt. DENUMIRE TAXA Valoare TAXA scutit TVA -LEI- 2023 Valoare TAXA scutit TVA -LEI- 2024
1. Taxă eliberare autorizație pentru transport în regim de taxi 336 lei/5 ani 382 lei/5 ani
2. Taxă eliberare autorizație taxi 224 lei/an 255 lei/an
3. Taxă staționare pe domeniul public în stațiile amenajate și aprobate (taxi) 0 0
4. Taxă eliberare autorizație dispecerat 692 lei/5 ani 787 lei/5 ani
5. Taxă de eliberare a licenței de traseu pentru transportul public local 249 lei/licentă 283 lei/licență
TAXE PENTRU ÎNREGISTRAREA ȘI RADIEREA MOPEDELOR, PRECUM SI A VEHICULELOR AUTOPROPULSATE ÎN MUNICIPIUL GIURGIU
Nr crt. DENUMIRE TAXA Valoare TAXA scutit TVA -LEI- 2023 Valoare TAXA scutit TVA -LEI- 2024
1. Taxă înregistrare mopede si vehicule autopropulsate 100 lei/vehicul 114 lei/vehicul
2. Taxă eliberare certificat de radiere mopede si vehicule autopropulsate 138 lei/persoană fizică

349 lei/persoană juridică

157 lei/persoană fizică

397 lei/persoană juridică

3. Taxă eliberare duplicat                       , u z 14 lei/duplicat 16 lei/duplicat
rse Umane,
O
Director Execu

Laurențiu Țipi

 

INȚĂ,

SECRETAR GENERAL,
Litiana Băiceanu

 

TAXE SPECIALE PENTRU STAREA CIVILĂ

CAPITOLUL VIII – TAXE SPECIALE Art.484

Nr. crt. DENUMIRE TAXĂ NIVELURILE APLICATE ÎN ANUL FISCAL 2023 Taxa, în lei NIVELURILE APLICATE | ÎN ANUL FISCAL 2024

Taxa, în lei

1 Taxă pentru oficierea căsătoriilor în zilele de sâmbătă, duminică și alte sărbători legale 138 200
2 Taxă verificare documente și întocmire dosar de transcriere a certificatelor de stare civilă emise de alte state și înscriere de mențiuni produse în străinătate 69 100
3 Taxă verificare documente și întocmire dosar de rectificare act de stare civilă 69 80
4 Taxă verificare documente și întocmire dosar de schimbare de nume 69 150
5 Taxă eliberare copii Anexa 24, cereri depuse de persoane fizice din arhiva compartimentului de stare civilă 14 50
6 Taxă eliberare Anexa nr.9 (certificat de celibat sau alte adeverințe privind înscrierea sau conținutul actelor de stare civilă), cereri depuse de persoane fizice. 14 50

 

TAXE SPECIALE pentru eliberarea unor documente solicitate de persoanele fizice și juridice,
CAPITOLUL VIII -TAXE SPECIALE Art.484 înainte de termenul legii
Denumire document NIVELURILE APLICATE ÎN ANUL FISCAL 2023 lei/exemplar NIVELURILE APLICABILE DIN ANUL FISCAL 2024 lei/exemplar
Persoane fizice Persoane juridice Persoane fizice Persoane juridice
Adeverința privind situația fiscală, dacă se solicită eliberarea în termen de 3 zile lucrătoare 7 14 8 16
Certificate fiscale 14 28 16 32
Adeverința istoric de rol fiscal ,dacă se solicită eliberarea în termen de 3 zile lucratoare 14 28 16 32
Situație privind bunurile și serviciile cu care contribuabilul figurează în evidența organului fiscal “Dosar de patrimoniu fiscal”, daca se solicită eliberarea în termen de 3 zile lucrătoare 7 7 8 8
lei/pagina
Copii documente arhivă

zoil’L i;.

7 14 8 16
AX’
TIA^
Șef Birou Juridic și
rse Umane.

 

 

 

PREȘEDINTE D^ȘEDINȚÂ, Tereza
hita
SEC TAR GENERAL,
a Băiceanu

 

 

 

 

 

 

Regulament privind stabilirea și utilizarea taxelor speciale pentru eliberarea
unor documente solicitate de persoanele fizice și juridice în regim de urgență,
înainte de termenul legal

Art.l Cuantumul taxelor speciale pentru eliberarea în regim de urgență a unor documente, se stabilește anual prin hotărâri ale Consiliului local, iar veniturile obținute din acestea se utilizează integral pentru finanțarea cheltuielilor de întreținere și funcționare ale Direcțiilor de specialitate și Serviciilor Publice locale.

Art.2 Pentru anul 2024, taxele speciale stabilite pentru eliberarea unor documente în regim de urgență și cuantumul acestora se aprobă conform anexei 5 la prezenta hotarare.

Art.3 Aceste taxe se datorează de către contribuabilii, persoane fizice și juridice, care solicită eliberarea înainte de termenul legal, a documentelor menționate în anexa 5.

Art.4 Taxele de eliberare se achită anticipat, odată cu depunerea cererii de eliberare a documentelor, termenul de eliberare de 3 zile lucrătoare începe sa curgă cu prima zi lucrătoare, ulterioară depunerii cererii.

Art.5 Taxele speciale menționate în anexa 5, constituie venituri cu destinație specială și sunt fundamentate de necesitatea acoperirii cheltuielilor generate de:

  • procurarea de echipament hardware și software;
  • menținerea la parametrii optimi a sistemului informatic;
  • asigurarea de consumabile și birotică;
  • participarea la cursuri de formare profesionala organizate in domeniul activitatii de administrare a veniturilor bugetului local pentru personalul direcției de specialitate.

Art.6 Taxele astfel instituite se încasează într-un cont distinct, deschis în afara bugetului local, fiind utilizate în scopurile pentru care au fost înființate.

Art.7 Taxele speciale se încasează numai de la persoanele fizice și juridice care se folosesc de Serviciile Publice locale pentru care s-au instituit taxele respective.

 

ANEXA nr. 6 laH.C.L.Nr.

SCUTIRILE ACORDATE DE CONSILIUL LOCAL PRIVIND
IMPOZITELE ȘI TAXELE LOCALE ÎN ANUL FISCAL 2024

Art.l. în anul 2024, beneficiază de scutirea impozitului/taxei pe clădiri, pe lângă imobilele impuse în mod imperativ de Codul Fiscal, următoarele clădiri prevăzute de art.456. alin. (2) din Legea 227/2015, daca se respecta condițiile menționate in cadrul procedurii de acordare:

  1. clădirile care, potrivit legii, sunt clasate ca monumente istorice, de arhitectură sau arheologice, muzee ori case memoriale, altele decât cele prevăzute la art. 456 alin. 1 lit. x, din Codul Fiscal, potrivit căruia „nu se datorează impozit/taxă pe clădiri pentru clădirile clasate ca monumente istorice, de arhitectură sau arheologice, indiferent de titularul dreptului de proprietate sau de administrare, care au fațada stradală și/sau principală renovată sau reabilitată conform prevederilor Legii nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția încăperilor care sunt folosite pentru activități economice”;
  2. clădiri pentru care s-a instituit un regim de protecție, altele decât monumentele istorice, amplasate în zone de protecție ale monumentelor istorice și în zonele construite protejate;
  3. clădirile utilizate pentru furnizarea de servicii sociale de către organizații neguvemamentale și întreprinderi sociale ca furnizori de servicii sociale;
  4. clădirile restituite potrivit 16 din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 – 22 decembrie 1989, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pentru perioada pentru care proprietarul menține afectațiunea de interes public;
  5. clădirile retrocedate potrivit 1 alin. (10) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au aparținut cultelor religioase din România, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pentru perioada pentru care proprietarul menține afectațiunea de interes public ;
  6. clădirile restituite potrivit 1 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 83/1999 privind restituirea unor bunuri imobile care au aparținut comunităților cetățenilor aparținând minorităților naționale din România, republicată, pentru perioada pentru care proprietarul menține afectațiunea de interes public;
  7. clădirile afectate de calamități naturale, pentru o perioadă de 1 an, începând cu 1 ianuarie a anului în care s-a produs evenimentul;
  8. clădirea folosită ca domiciliu și/sau alte clădiri aflate în proprietatea sau coproprietatea persoanelor prevăzute la 3 alin. (1) lit, b) si art. 4 alin. (1) din Legea nr. 341/2004, cu modificările și completările ulterioare;
  9. clădirea folosită ca domiciliu, aflată în proprietatea sau coproprietatea persoanelor ale căror venituri lunare constau în exclusivitate din indemnizație de șomaj sau ajutor social.
  10. clădirile aflate în proprietatea operatorilor economici, în condițiile elaborării unor scheme de ajutor de stat/de minimis având un obiectiv prevăzut de legislația în domeniul ajutorului de stat;
  11. clădirile la care proprietarii au executat pe cheltuială proprie lucrări de intervenție pentru creșterea performanței energetice, pe baza procesului-verbal de recepție la terminarea lucrărilor, întocmit în condițiile legii, prin care se constată realizarea măsurilor de intervenție recomandate de către auditorul energetic în certificatul de performanță energetică sau, după caz, în raportul de audit energetic, astfel cum este prevăzut în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 18/2009 privind creșterea performanței energetice a blocurilor de locuințe, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 158/2011, cu modificările și completările ulterioare;
  12. clădirile deținute de cooperațiile de consum sau meșteșugărești și de societățile cooperative agricole, în condițiile elaborării unor scheme de ajutor de stat/de minimis având un obiectiv prevăzut de legislația în domeniul ajutorului de stat;
  13. clădirile deținute de asociațiile de dezvoltare intercomunitară.

Art.2. în anul 2024, beneficiază de scutirea impozitului/taxei pe teren, pe lângă terenurile impuse în mod imperativ de Codul Fiscal, următoarele terenuri prevăzute de art.464, alin. (2) din Legea 227/2015, daca se respecta condițiile menționate în cadrul procedurii de acordare:

  1. terenul aferent clădirilor restituite potrivit 16 din Legea nr. 10/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pe durata pentru care proprietarul menține afectațiunea de interes public;
  2. terenul aferent clădirilor retrocedate potrivit 1 alin. (10) din Ordonanța de urgentă a Guvernului nr, 94/2000, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pe durata pentru care proprietarul menține afectațiunea de interes public;
  3. terenul aferent clădirilor restituite potrivit 1 alin, (5) din Ordonanța de urgentă a Guvernului nr. 83/1999, republicată, pe durata pentru care proprietarul menține afectațiunea de interes public;
  4. terenurile utilizate pentru furnizarea de servicii sociale de către organizații neguvemamentale și întreprinderi sociale ca furnizori de servicii sociale;
  5. terenurile aparținând asociațiilor și fundațiilor folosite exclusiv pentru activitățile fără scop lucrativ;
  6. terenurile afectate de calamități naturale, pentru o perioadă de 1 an;
  7. terenurile aferente clădirii de domiciliu și/sau alte terenuri aflate în proprietatea sau coproprietatea persoanelor prevăzute la 3 alin. (1) lit, b) si art. 4 alin, (1) din Legea nr. 341/2004, cu modificările și completările ulterioare;
  8. suprafețele neconstruite ale terenurilor cu regim de monument istoric;
  9. terenurile aflate în proprietatea persoanelor ale căror venituri lunare constau în exclusivitate din indemnizație de șomaj sau ajutor social;
  10. terenurile aflate în proprietatea operatorilor economici, în condițiile elaborării unor scheme de ajutor de stat/de minimis având un obiectiv prevăzut de legislația în domeniul ajutorului de stat;
  11. terenurile din extravilan situate în situri arheologice înscrise în Repertoriul Arheologic Național folosite pentru pășunat;
  12. terenurile extravilane situate în arii naturale protejate supuse unor restricții de utilizare;
  13. suprafețele neconstruite ale terenurilor cu regim de monument istoric și protejate;
  14. terenurile, situate în zonele de protecție ale monumentelor istorice și în zonele protejate;
  15. suprafețele terenurilor afectate de cercetările arheologice, pe întreaga durată a efectuării cercetărilor

Art.3. în anul 2024 beneficiază de scutirea taxei pentru eliberarea certificatelor, avizelor și autorizațiilor, categoriile impuse în mod imperativ de Codul Fiscal, precum si cele prevăzute de art.476, alin. (2) din Legea 227/2015, pentru:

  1. lucrări de întreținere, reparare, conservare, consolidare, restaurare, punere în valoare a monumentelor istorice astfel cum sunt definite în Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările ulterioare, datorate de proprietarii persoane fizice care realizează, integral sau parțial, aceste lucrări pe cheltuială proprie;
  2. lucrări destinate păstrării integrității fizice și a cadrului construit sau natural al monumentelor istorice definite în Legea nr, 422/2001, republicată, cu modificările ulterioare, finanțate de proprietarii imobilelor din zona de protecție a monumentelor istorice, în concordanță cu reglementările cuprinse în documentațiile de urbanism întocmite potrivit legii;
  3. lucrări executate în condițiile Ordonanței Guvernului nr, 20/1994 privind măsuri pentru reducerea riscului seismic al construcțiilor existente, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  4. lucrări executate în zone de regenerare urbană, delimitate în condițiile Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul, cu modificările și completările ulterioare, lucrări în care se desfășoară operațiuni de regenerare urbană coordonate de administrația locală, în perioada
    derulării operațiunilor respective.

Art.4 Scutirea de la plata impozitului/taxei pe clădiri, teren, se va acorda daca clădirile menționate la art 1 si terenurile menționate la art. 2 sunt Îngrijite si nu intra sub incidența art. 489, alin.(5) si (6), si cu respectarea regulamentului aprobat prin hotarare de consiliu in condițiile art 489, alin.(8) din Legea nr. 227/2015.

Art.5. Scutirea de la plata impozitului/taxei pe clădiri, teren, sau a taxei pentru eliberarea certificatelor, avizelor și autorizațiilor se face pe baza unei cereri pe care persoanele interesate o vor depune la Direcția de Impozite și Taxe Locale a Municipiului Giurgiu, împreună cu actele doveditoare de încadrare în una din categoriile de la art. 1 – 4 .

Art.6. După verificarea documentelor depuse, comisia de acordare a scutirilor constituita prin decizia Directorului Executiv al Direcției de Impozite și Taxe Locale va aproba, amana sau respinge prin rezoluție și va comunica persoanei în termen de 30 zile, după ce în prealabil serviciile de specialitate au verificat dosarele și situația reală din teren.

Art.7. Scutirea de la plata impozitului/taxei, stabilită conform art. 1-3, se aplică începând cu data de 1 ianuarie a anului următor celui în care persoana depune documentele justificative.

Art.8. împotriva rezoluției dată de Directorul Executiv al Direcției de Impozite și Taxe Locale, persoana interesată poate face contestație în termen de 15 zile de la comunicare.

Șef Birou Juridic și Respt se Umane

 

Procedura de acordare a scutirilor în cazul contribuabilii persoane fizice și
juridice, pentru impozit clădire/teren

  • Procedura de acordare a scutirilor la plata impozitului pentru clădirile și terenul aferent clădirilor utilizate pentru furnizarea de servicii sociale de către organizații neguvernamentale și întreprinderi sociale ca furnizori de servicii sociale – art. 456 alin. (2) lit. c și art. 464 alin. (2) lit. d)

Art. 1. Organizațiile neguvemamentale și întreprinderile sociale care dețin în proprietate clădiri și teren aferent clădirilor utilizate pentru fiîmizarea de servicii sociale pot beneficia de scutire la plata impozitului pe clădiri și teren.

Art. 2. Serviciile sociale care trebuie desfășurate de organizațiile neguvemamentale și întreprinderile sociale pentru a beneficia de scutire sunt:

  1. recuperare și reabilitare;
  2. suport și asistență pentru familiile și copiii aflați în dificultate;
  3. educație informală extracurriculară pentru copii și adulți, în funcție de nevoia fiecărei categorii;
  4. asistență și suport pentru persoanele vârstnice, inclusiv pentru persoanele vârstnice dependente;
  5. asistență și suport pentru copii, persoane vârstnice, persoane cu handicap, persoane dependente de consumul de droguri, alcool sau alte substanțe toxice, persoane care au părăsit penitenciarele, familii monoparentale, persoane afectate de violența în familie, victime ale traficului de ființe umane, persoane infectate sau bolnave HIV/SIDA, fără venituri sau cu venituri mici, imigranți, persoane fără adăpost, bolnavi cronici, persoane care suferă de boli incurabile, precum și alte persoane aflate în situații de nevoie social;
  6. sprijin și orientare pentru integrarea, readaptarea și reeducarea profesională;
  7. îngrijire social-medicală pentru persoanele aflate în dificultate, inclusiv paleative pentru persoanele aflate în fazele terminale ale unor boli;
  8. mediere socială;
  9. consiliere în cadru instituționalizat, în centre de informare și consiliere;
  10. orice alte măsuri și acțiuni care au drept scop menținerea, refacerea sau dezvoltarea capacităților individuale pentru depășirea unei situații de nevoie socială.

Art.3. Pentru a beneficia de scutire la plata impozitului pe clădire/teren , trebuie îndeplinite următoarele condiții:

  1. organizațiile neguvemamentale și întreprinderile sociale își desfășoară activitatea în condițiile

O.G. nr.68/2003 privind serviciile sociale, cu modificările și completările ulterioare și ale Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare;

  1. clădirea să fie proprietatea organizației sau întreprinderii acreditată ca furnizor de servicii sociale;
  2. organizațiile sau întreprinderile să fie acreditate ca furnizor de servicii sociale;
  3. în clădire să să se desfășoare exclusiv serviciile sociale pentru care organizația sau întreprinderea

a fost acreditată;

  1. furnizarea serviciilor sociale să se realizeze pe tot parcursul anului fiscal.

Art.4. Scutirea la plata impozitului pe clădire/teren se acordă pe bază de cerere depusă la organul fiscal, însoțită de următoarele documente:

  1. actul de înființare al organizației neguvemamentale sau a întreprinderilor sociale;
  2. statutul organizației neguvemamentale sau a întreprinderilor sociale;
  3. certificatul de acreditare ca furnizor de servicii sociale al organizației neguvemamentale sau a întreprinderilor sociale;
  4. memoriu de activitate;

 

  1. raportul de monitorizare din cadrul celei mai recente misiuni de inspecție, întocmit de inspectorii sociali;
  2. extras de carte funciară, nu mai vechi de 30 de zile, după caz.

Art. 5. Scutirea la plata impozitului se aplică începând cu data de 1 ianuarie a anului următor celui în care persoana depune cererea de scutire însoțită de documentele justificative.

Art. 6. (1) Organizația neguvemamentală sau întreprinderea socială care solicită scutire la plata impozitului pe clădiri și teren are obligația de a aduce la cunoștința organului fiscal orice modificare intervenită în perioada cuprinsă între data depunerii cererii de scutire și data 1 ianuarie a anului următor celui în care s-a depus cererea de scutire.

  • înștiințarea organului fiscal se face în termen de 30 de zile de la data apariției oricăror modificări ale situației existente la data depunerii cererii.
  • Neanunțarea modificărilor intervenite conduce la ridicarea scutirii începând cu data acordării acesteia.

Art. 7. (1) Anual, până cel târziu la data de 30 ianuarie, organizația neguvemamentală sau întreprinderea socială care beneficiază de scutire la plata impozitului pe clădiri și teren are obligația de a depune la organul fiscal un memoriu privind activitatea desfășurată în anul anterior, precum și raportul/rapoartele de monitorizare din cadrul misiunilor de inspecție, întocmite de inspectorii sociali în cursul anului anterior.

(2) Nedepunerea documentelor prevăzute la alin. (1) conduce la sistarea scutirii acordate începând cu data de 1 ianuarie a anului pentru care nu s-au depus documentele

  • Procedura de acordare a scutirilor la plata impozitului pentru clădirile și terenul restituite potrivit art. 16 din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945- 22 decembrie 1989, republicată- art. 456 alin. (2) lit.e) si art. 464 alin. (2) lit. a)

Art.l. (1) Persoanele fizice și juridice care au în proprietate clădiri și teren restituite potrivit art. 16 din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al umor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945- 22 decembrie 1989, republicată beneficiază de scutire la plata impozitului pe clădiri și teren.

(2) Scutirea se acordă pentru perioada in care proprietarul menține afectațiunea de interes public.

Art.2. Pentru a beneficia de scutire la plata impozitului pe clădire/teren, trebuie îndeplinite următoarele condiții:

  1. clădirea și terenul să fie restituite potrivit art. 16 din Legea nr. 10/2001 republicată;

b ) în clădire să se mențină afectațiunea de interes public.

Art.3. (1) Scutirea la plata impozitului pe clădire/teren se acordă pe bază de cerere depusă la organul fiscal, însoțită de următoarele documente:

  1. documentul de restituire a clădirii și terenului;
  2. contractul de închiriere din care rezultă că în clădire se menține afectațiunea de interes public;
  3. extras de carte funciară, nu mai vechi de 30 de zile, după caz.

Art. 4. Scutirea la plata impozitului se aplică începând cu data de 1 ianuarie a anului următor celui în care persoana depune cererea de scutire însoțită de documentele justificative.

Art. 5. (1) Persoana care solicită scutire la plata impozitului are obligația de a aduce la cunoștința organului fiscal orice modificare intervenită în perioada cuprinsă între data depunerii cererii de scutire și data 1 ianuarie a anului următor celui în care s-a depus cererea de scutire.

  • înștiințarea organului fiscal se face în termen de 30 de zile de la data apariției oricăror modificări ale situației existente la data depunerii cererii.
  • Neanunțarea modificărilor intervenite conduce la ridicarea scutirii începând cu data acordării acesteia.
  • Procedura de acordare a scutirilor la plata impozitului pentru clădirile și terenul retrocedate potrivit art. 1 alin.(lO) din O.U.G. nr.94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au aparținut cultelor religioase din România, republicată – art. 456 alin. (2) lit. f) si art. 464 alin. (2) lit. b)

Art.l. (1) Cultele religioase din România care au în proprietate clădiri și teren retrocedate potrivit art. 1 alin.(lO) din O.U.G. nr.94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au aparținut cultelor religioase din România, republicată beneficiază de scutire la plata impozitului pe clădiri și teren.

(2) Scutirea se acordă pentru perioada în care proprietarul menține afectațiunea de interes public (imobilele retrocedate sunt afectate unor activități de interes public din învățământ sau sănătate, finanțate sau cofinanțate de la bugetul de stat sau de la bugetele locale).

Art.2. Pentru a beneficia de scutire la plata impozitului pe clădire/teren, trebuie îndeplinite următoarele condiții:

  1. clădirea și terenul să fie retrocedate potrivit art. 1 alin.(lO) din O.U.G. nr.94/2000 republicată;
  2. în clădire să se mențină afectațiunea de interes public.

Art.3. (1) Scutirea la plata impozitului se acordă pe bază de cerere depusă la organul fiscal, însoțită de următoarele documente:

  1. documentul de retrocedare a clădirii și terenului;
  2. contractul de închiriere din care rezultă că în clădire se menține afectațiunea de interes public;
  3. extras de carte funciară, nu mai vechi de 30 de zile.

Art. 4. Scutirea la plata impozitului se aplică începând cu data de 1 ianuarie a anului următor celui în care persoana depune cererea de scutire însoțită de documentele justificative.

Art. 5. (1) Persoana care solicită scutire la plata impozitului are obligația de a aduce la cunoștința organului fiscal orice modificare intervenită în perioada cuprinsă între data depunerii cererii de scutire și data 1 ianuarie a anului următor celui în care s-a depus cererea de scutire.

  • înștiințarea organului fiscal se face în termen de 30 de zile de la data apariției oricăror modificări ale situației existente la data depunerii cererii.
  • Neanunțarea modificărilor intervenite conduce la ridicarea scutirii începând cu data acordării acesteia.
  • Procedura de acordare a scutirilor la plata impozitului pentru clădirile și terenul, restituite potrivit art. 1 alin.(5) din O.U.G. nr.83/1999 privind restituirea unor bunuri imobile care au aparținut comunităților cetățenilor aparținând minorităților naționale din România, republicată art. 456 alin. (2) lit. g) si art. 464 alin. (2) lit. c)

Art.l. (1) Comunitățile minorităților naționale din România care au în proprietate clădiri și teren restituite potrivit art. 1 alin.(5) din O.U.G. nr.83/1999, republicată beneficiază de scutire la plata impozitului pe clădiri și teren.

(2) Scutirea se acordă pentru perioada pentru care proprietarul menține afectațiunea de interes public (imobilele retrocedate sunt afectate unor activități de interes public din învățământ sau sănătate, finanțate sau cofinanțate de la bugetul de stat sau de la bugetele locale).

Art.2. Pentru a beneficia de scutire la plata impozitului pe clădire/teren, trebuie îndeplinite următoarele condiții:

  1. clădirea și terenul să fie restituite potrivit art. 1 alin.(5) din O.U.G. nr.83/1999, republicată;
  2. în clădire să se mențină afectațiunea de interes public.

Art.3. (1) Scutirea la plata impozitului se acordă pe bază de cerere depusă la organul fiscal, însoțită de următoarele documente:

  1. documentul de restituire a clădirii și terenului;
  2. contractul de închiriere din care rezultă că în clădire se menține afectațiunea de interes public;
  3. extras de carte funciară, nu mai vechi de 30 de zile, după caz.

Art.; 4. Scutirea la plata impozitului se aplică începând cu data de 1 ianuarie a anului următor celui în care persoana (jepune cererea de scutire însoțită de documentele justificative.

Art. 5. (1) Persoana care solicită scutire la plata impozitului are obligația de a aduce la cunoștința organului fiscal orice modificare intervenită în perioada cuprinsă între data depunerii cererii de scutire și data 1 ianuarie a anului următor celui în care s-a depus cererea de scutire.

  • înștiințarea organului fiscal se face în termen de 30 de zile de la data apariției oricăror modificări ale situației existente la data depunerii cererii.
  • Neanunțarea modificărilor intervenite conduce la ridicarea scutirii începând cu data acordării acesteia.
  • Procedura de acordare a scutirilor la plata impozitului pentru clădirile și terenurile afectate de calamități naturale – art. 456 alin. (2) lit. i) si art. 464 alin. (2) lit. g)

Art. 1. în situația producerii unor calamități naturale (cutremure, inundații sau incendii provocate de fenomene naturale, alunecări sau prăbușiri de teren etc.), se acordă scutire la plata impozitului pe clădiri și teren.

Art. 2. De aceste scutiri beneficiază persoanele fizice sau juridice, titulare ale obligației de plată aferente clădirilor și/sau terenurilor care au fost afectate în urma unor calamități naturale.

Art. 3. (1) Sesizările cetățenilor referitoare la efectele calamităților naturale se pot înregistra în scris sau telefonic la Biroul pentru Situații de Urgenta din cadrul Primăriei Municipiului Giurgiu în termen de maxim 72 de ore de la producerea calamității.

  • Biroul pentru Situații de Urgenta centralizează toate sesizările cetățenilor referitoare la efectele calamității, pe care, în maxim 7 zile de la înregistrare le înaintează comisiei de evaluare a pagubelor produse la imobilele și gospodăriile inundate în urma unei situațiii de urgență, comisie numită prin Dispoziția Primarului.
  • în termen de 7 zile de la data primirii sesizărilor, comisia de evaluare a pagubelor verifică pe teren sesizările, încheind un proces – verbal de constatare conform anexei 6.1 b)

Art. 4. (1) Scutirile la plată se acordă la cererea titularului impozitului pe clădire/teren, cerere ce trebuie vizată de către președintele comisiei de evaluare a pagubelor produse de calamitățile naturale și de membrul comisiei care a făcut constatarea pe teren. Cererea se vizează doar dacă sunt îndeplinite condițiile pentru acordarea înlesnirii.

  • Cererea de scutire la plată este însoțită de un extras de carte funciară nu mai vechi de 30 de zile, după caz, și se depune la organul fiscal în maxim 30 de zile de la data producerii calamității.
  • Cererile privind acordarea de scutiri se aprobă nominal, pentru fiecare contribuabil, si se comunică Direcției de Impozite si Taxe Locale pentru scutirea la plată.

Art. 5. Scutirea de la plata impozitului pe clădire/teren se acordă persoanelor în cauză, pentru o perioada de 1 an, cu data de 1 ianuarie a anului următor celui în care persoana depune cererea de scutire însoțită de documentele justificative și se acordă pentru anul fiscal următor.

  • Procedura de acordare a scutirilor la plata impozitului pentru clădirile și terenurile, în cazul persoanelor prevăzute în Legea recunoștinței pentru victoria Revoluției Române din Decembrie 1989 și pentru revolta muncitorească anticomunistă de la Brașov din noiembrie 1987 nr. 341/2004, cu modificările și completările ulterioare -art. 456 alin. (2) lit. j) si art. 464 alin. (2) lit. h)

Art.l. (1) Persoanele care au calitatea de Luptător pentru Victoria Revoluției din Decembrie 1989: Luptător Rănit, Luptător Reținut, Luptător cu Rol Determinant și Luptător Remarcat prin Fapte Deosebite și urmașii eroilor-martiri : soțul supraviețuitor, părinții celui decedat si fiecare dintre copii acestuia și dețin în proprietate clădire și teren beneficiază de scutire la plata impozitului.

  • Scutirea se acordă persoanelor prevăzute la alin.(l) pentru locuința situată la adresa de domiciliu și pentru terenul aferent locuinței de domiciliu, precum si pentru alte terenuri deținute in proprietate in limita suprafeței totale a acestora de pana la 400 mp.
  • Scutirea se aplică integral pentru bunul propriu și pentru proprietățile deținute în comun de soți.

Art.2. Pentru a beneficia de scutire la plata impozitului pe clădire/teren, trebuie îndeplinite următoarele condiții:

  1. clădirea și terenurile să fie în proprietatea sau coproprietatea persoanelor prevăzute la art. 1. alin.(l);
  2. clădirea să fie utilizată numai ca locuință;
  3. clădirea să fie domiciliul persoanelor prevăzute la art. 1. alin.(l);
  4. în clădire să nu se desfășoare activități economice, să nu se obțină venituri din închiriere.

Art.3. Scutirea la plata impozitului pe clădire/teren se acordă pe bază de cerere depusă la organul fiscal, însoțită de următoarele documente:

  1. act de identitate soț/soție;
  2. certificat de revoluționar;
  3. declarație pe proprie răspundere a proprietarului clădirii precum că în clădire nu se desfășoară activități economice si nu se obțin venituri din închiriere;
  4. extras de carte funciară, nu mai vechi de 30 de zile, după caz.

Art. 4. Scutirea la plata impozitului se aplică începând cu data de 1 ianuarie a anului următor celui în care persoana depune cererea de scutire însoțită de documentele justificative.

Art. 5. (1) Persoana care solicită scutire la plata impozitului pe clădiri are obligația de a aduce la cunoștința organului fiscal orice modificare intervenită în perioada cuprinsă între data depunerii cererii de scutire și data 1 ianuarie a anului următor celui în care s-a depus cererea de scutire.

  • înștiințarea organului fiscal se face în termen de 30 de zile de la data apariției oricăror modificări ale situației existente la data depunerii cererii.
  • Neanunțarea modificărilor intervenite conduce la ridicarea scutirii începând cu data acordării acesteia.
  • Procedura de acordare a scutirii la plata impozitului pe teren pentru asociațiile și fundațiile nonprofit, folosite exclusiv pentru activitățile fără scop lucrativ art. 464 alin. (2) lit.

e)

Art. 1. Asociațiile și fundațiile care au ca activitate acordarea de servicii sociale care asigură găzduire, îngrijire socială și medicală, asistență, ocrotire, activități de recuperare, reabilitare și reinserție socială pentru copil, familie, persoane cu handicap, persoane vârstnice, precum și pentru alte persoane aflate în dificultate, pot beneficia de scutire la plata impozitului pe teren.

Art.2. Scutirea se acordă numai pentru terenul aflat în patrimoniul asociației sau fundației, folosite exclusiv pentru activități fără scop lucrativ.

Art.3. Pentru a beneficia de scutire la plata impozitului pe teren, trebuie îndeplinite următoarele condiții:

  1. terenul să fie în patrimoniul asociației/fundației;
  2. asociația/fundația să desfășoare activitățile menționate la art. 1;
  3. terenul să fie folosit exclusiv pentru activități fără scop lucrativ;
  4. activitățile în cadrul asociației/fundației să aibă caracter continuu, să se desfășoare pe întreg anul fiscal.

Art. 4. (1) Scutirea se acordă pe baza cererii depuse la Direcția de Impozite si Taxe Locale, însoțită de:

  1. statutul asociației/fundației;
  2. raport de activitate al asociației/ fundației;
  3. declarație că terenul pentru care se solicita scutirea este folosit exclusiv pentru activități fără scop lucrativ;
  4. extras de carte funciară, nu mai vechi de 30 de zile, după caz.
  5. alte documente considerate relevante în susținerea cererii.

(2) După depunerea cererii, se va proceda la verificarea faptică a celor prezentate de asociație/ fundație, urmând a se încheia o notă de constatare in termen de 30 zile de la data depunerii cererii.

Art. 5. (1) Scutirea la plata impozitului se aplică începând cu data de 1 ianuarie a anului următor celui în care se depune cererea de scutire însoțită de documentele justificative.

  • înștiințarea organului fiscal se face în termen de 30 de zile de la data apariției oricăror modificări ale situației existente la data depunerii cererii.
  • Neanunțarea modificărilor intervenite conduce la ridicarea scutirii începând cu data acordării.
  • Procedura de acordare a scutirilor la plata impozitului pentru clădirea și terenul aflate în proprietatea persoanelor ale căror venituri lunare constau în exclusivitate din indemnizație de șomaj sau ajutor social -art. 456 alin. (2) lit. k) si art. 464 alin. (2) lit. j)

Art.l. (1) Persoanele fizice care au în proprietate clădire și teren și nu au nici un venit sau venitul constă în exclusivitate din indemnizație de șomaj sau ajutor social beneficiază de scutire la plata impozitului pe clădire/teren.

Art.2. Pentru a beneficia de scutire la plata impozitului pe clădire/teren, trebuie îndeplinite următoarele condiții:

  1. a) solicitantul să nu realizeze nici un venit sau veniturile sale să provină în exclusivitate din indemnizație de șomaj sau ajutor social;

b ) să nu dețină în proprietate un alt bun imobil în afara imobilului de domiciliu, pentru care solicită prezenta facilitate.

Art.3. (1) Scutirea la plata impozitului pe clădire/teren se acordă pe bază de cerere depusă la organul fiscal, însoțită de următoarele documente:

  1. documente justificative privind proprietatea, prezentate de solicitant pentru locuința de domiciliu, clădire și teren;
  2. declarație pe propria răspundere a solicitantului că nu deține și alte proprietăți
  3. dovada că este beneficiar de indemnizație de șomaj sau de ajutor social.

(2) In cazul persoanelor care dețin în coproprietate un imobil, scutirea se acordă, în condițiile prezentei hotărâri, doar persoanei care îndeplinește condițiile precizate la art.l din prezenta anexă, și doar pentru cota sa de proprietate.

Art. 4. Scutirea la plata impozitului se aplică pentru perioada în care solicitantul se găsește în situația mentionață la art.l alin (1), conform normelor de aplicare a Legii nr.227/2015.

Art. 5. (1) Persoana care solicită scutire la plata impozitului pe clădire/teren are obligația de a aduce la cunoștința organului fiscal orice modificare intervenită în perioada în care beneficiază scutirea.

  • înștiințarea organului fiscal se face în termen de 30 de zile de la data apariției oricăror modificări ale situației existente la data depunerii cererii.
  • Neanunțarea modificărilor intervenite conduce la ridicarea scutirii începând cu data acordării acesteia.
  • Reguli generale pentru acordarea scutirilor prevăzute în anexa 6 la prezenta hotărĂ^B

Art.l Persoanele fizice și juridice care au în proprietate clădire și teren vor beneficia de scutiri la plata impozitului în condițiile art.456, alin (2) si art. 464, alin (2) din Legea 227/2015, prin depunerea unei solicitări (cereri) prezentată in anexa 6.1 a), însotiță de documentele justificative, la organul fiscal competent.

Art.2 Scutirea de la plata impozitului/taxei pe clădiri si teren, se va acorda dacă bunurile imobile sunt îngrijite și nu intră sub incidența art. 489, alin.(5) si (6), și respecta condițiile impuse de regulamentul aprobat prin hotărțre de consiliu în condițiile art 489. alin.(8) din Legea nr. 227/2015.

Art.3 Pentru a beneficia de scutirile prevăzute în anexa 6 din prezenta hotărâre, solicitanții trebuie să nu figureze în evidența fiscală cu creanțe bugetare restante către bugetul local.

 

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ, Tereza<Mchjta

ANEXA nr. 6.1 a) la H.C.L. Nr. Z#7

CĂTRE

Direcția de Impozite si Taxe Locale Giurgiu

Subsemnatul(a)_________________________________________________________ domiciliat(ă)

în_______________ strada______________ nr._________ bl.____ sc.__________ ap._______ cu

următoarele date de identificare CNP________________________ BI/CI

nr.______________ eliberat de______________ la data de___________ , va rog sa dispuneți

scutirea de la plata impozitului pentru imobilul clădire: casă/apartament și imobilul teren, situate la adresa de domiciliu, precum si alte bunuri imobile_______________________________________________ .

Menționez că mă încadrez în prevederile Legii nr 227/2015 și a HCL nr._________ /2023, Anexa 6,

art.________ , lit._________ și solicit scutire pentru_____________________________________

Anexez copii după următoarele documente, conform procedurii:

Pentru informații suplimentare pot fi contactat(a) la telefon__________________

ANEXA nr. 6.1 b) la H.C.L. Nr./^T

PROCES-VERBAL nr.______

încheiat azi________________

Subsemnații:

__________________________________________ , din cadrul____________________________________ ________________________________ , din cadrul __ din cadrul__________________________________ ca urmare a cererii nr.________________________ /__ , a d-lui (d-nei)______________________________

prin care solicită scutire la plata impozitului pe clădire și/sau teren,pentru imobilul situat în Giurgiu

conform Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Giurgiu nr.________ /2023, deplasându-ne la fața locului am constatat următoarele :

> în urma calamității naturale produse, au fost afectate:

> Pagubele produse sunt:

> Se impun luarea următoarelor măsuri:

D-l/ d-na_____________________________________ , poate beneficia de scutire la plata

impozitului pe clădire și/sau teren, în acest scop fiind necesar să depună o cerere în acest sens, însoțită de documente justificative. Cererea se depune în maxim 30 de zile de la data producerii calamității, la sediul Direcției de Impozite si Taxe Locale Giurgiu.

Prezentul proces – verbal s-a încheiat în 4 (patru) exemplare, în prezența d-lui/d-nei          , căruia i s-a înmânat 1 exemplar.

 

ANEXA 7 la H.C.L. Nr.M

LISTA ACTELOR NORMATIVE
prin care sunt instituite impozitele și taxele locale,
inclusiv Hotărâri ale Consiliului Local al Municipiului Giurgiu,
prin care s-au instituit/stabilit impozite și taxe locale pe o perioadă de 5 ani,
anteriori anului fiscal curent

  1. Legea nr. 571 din 22 decembrie 2003 privind Codul fiscal publicat în Monitorul Oficial nr. 927 din 23 decembrie 2003, republicată cu modificările și completările ulterioare;
  2. Hotărârea de Guvern nr. 44 din 22 ianuarie 2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal publicat în: Monitorul Oficial nr. 112 din 6 februarie 2004;
  3. Ordonanța Guvernului nr. 92 din 24 decembrie 2003 republicată*) privind Codul de procedură fiscală publicat în Monitorul Oficial nr. 863 din 26 septembrie 2005 republicată cu modificările și completările ulterioare;
  4. Ordonanța Guvernului nr.2 din 12 iulie 2001, privind regimul juridic al contravențiilor publicată în Monitorul Oficial nr. 410 din 25 iulie 2001;
  5. Ordonanța de Urgență a Guverului nr.59/30.06.2010 pentru modificarea Legii nr.571/2003 privind Codul Fiscal;
  6. Hotărârea de Guvern nr. 1347/23.12.2010 privind aprobarea nivelurilor impozitului pe mijloacele de transport prevăzute la art.263, alin.(4) și (5) din Legea nr.571/2003 privind Codul Fiscal, aplicabile în anul fiscal 2011;
  7. Legea nr.88/06.06.2011 privind aprobarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.59/2010 pentru modificarea Legii nr.571/2003 privind Codul Fiscal.
  8. Ordonanța Guvernului nr. 30/31.08.2011 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, precum și pentru reglementarea unor măsuri financiar – fiscale;
  9. Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 125/27.12.2011 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal;
  10. Legea nr. 209/13.11.2012 privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.30/2011 pentru modificarea și completarea Legii nr.571/2003, privind Codul Fiscal, precum și pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale,
  11. Hotărârea Guvernului nr.1309/27.12.2012 privind nivelurile pentru valorile impozabile, impozitele și taxele locale și alte taxe asimilate acestora, precum și amenzile aplicabile începând cu anul 2013;
  12. Legea nr.127/26.04.2013 privind aprobarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 121/2011 pentru modificarea și completarea unor acte normative.
  13. Legea nr.227/08.09.2015 privind Codul Fiscal cu modificările și completările ulterioare;
  14. G. nr.l din 06 ianuarie 2016 (cu modificările și completările ulterioare) pentru aprobarea Normelor Metodologice de Aplicare a Legii nr.227/2015 privind Codul Fiscal;
  15. Legea nr.207/2015 privind Codul de Procedură Fiscală cu modificările și completările ulterioare.

Acte Normative emise de Consiliul Local Giurgiu pe o perioadă de 5 ani anteriori anului fiscal curent:

  1. C.L. nr. 411/24.11.2017;
  2. C.L. nr. 498/28.12.2017;
  3. C.L. nr. 72/22.02.2018;
  4. C.L. nr. 324/29.08.2018;
  5. C.L. nr. 518/19.12.2018;
  6. C.L. nr. 116/24.04.2019
  7. C.L. nr. 149/30.04.2020
  8. C.L. nr. 110/29.04.2021
  9. C.L. nr. 139/28.04.2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DIRECTOR E La u renți ft^țnntear
IMP
TAXE
LOCALE
ȘEF BIROU JURIDIC și URSE UMANE,
aria

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Liliana Băi

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ, Tereza Wehita

RECLAMĂ
RECLAMĂ

distribuie