În urma încheierii evaluării de către Administrația Fondului de Mediu (AFM) a cererilor de înscriere depuse de către unitățile administrativ-teritoriale (UAT), pe site-ul www.afm.ro a fost publicată lista UAT-urilor eligibile pentru Programul Rabla local.
Comitetul de Avizare al Administrației Fondului pentru Mediu din data de 12.06.2023 a aprobat 495 de dosare depuse de UAT-uri pe Programul privind casarea autovehiculelor uzate, printre acestea aflându-se și cel depus de PRIMARIA COMUNEI FRĂTEȘTI. Lista o găsiți în link-ul de mai jos:
https://www.afm.ro/main/programe/casare_auto_uzate/2023/casare_auto_uzate-dosare_aprobate-2023_06_12.pdf
Acum, urmează să se lanseze/deschidă platforma AFM pentru înscrierea cetățenilor în program.
IMPORTANT! Solicitanții trebuie să aștepte anunțul de deschidere din partea AFM şi de-abia apoi se pot înscrie prin intermediul aplicației informatice puse la dispoziție exclusiv de AFM.
Prin acest program se vor putea casa mașini mai vechi de 15 ani, fără obligația de a cumpăra una nouă, primindu-se pentru casare suma de 3.000 lei. Această sumă este compusă din finanțarea AFM de 2.400 lei și finanțarea de 600 lei susținută de la bugetul local.
AFM a aprobat pentru Primăria Comunei Frătești o finanțare în valoare de 120.000 lei, echivalentul a 50 de autoturisme uzate, care îndeplinesc condițiile de casare.
Etape/pași de urmat de către solicitanți:
– să consulte site-ul AFM (www.afm.ro), al Ministerului Mediului (www.mmediu.ro), al Primăriei Comunei Frătești (www.primariacomuneifratesti.ro), precum și mass-media pentru a afla când se lansează/deschide platforma AFM pentru înscrierea cetățenilor în Program:
– să se înscrie în platforma AFM, pe pagina de internet www.afm.ro la secțiunea „Programe de finanțare”.
Documentele justificative vor fi prezentate Primăriei Comunei Frătești, ulterior înscrierii. După lansarea platformei și înscrierea persoanelor fizice în program, lista cu persoanele înscrise se va trimite fiecărei primării. Cetățenii vor prezenta Primăriei documentele justificative de eligibilitate și se va încheia contractul de finanțare dintre primărie și cetățean. Urmează predarea autoturismului la un centru de preluare, după care se radiază autoturismul din circulație.
Pentru detalii suplimentare puteți suna la numărul de telefon 0730085793, luni-vineri în intervalul orar 09.00-12.00.