Prima ședință ordinară de anul acesta a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Giurgiu s-a desfășurat ieri și a inclus două proiecte de hotărâre pe ordinea de zi, ce au fost aprobate în unanimitate de voturi

Primul proiect de hotărâre a fost Raportul de evaluare a activităţii desfăşurate de către Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Giurgiu în anul 2024.

 

Acesta a fost prezentat de către inspectorul-șef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență Giurgiu, Dumitru Vîlceanu, care a precizat că toate activităţile pe care le desfăşoară Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Giurgiu împreună cu structurile specializate de la nivel judeţean, pe tipuri de riscuri, au ca scop principal identificarea, monitorizarea, evaluarea şi efectuarea de prognoze privitoare la evoluţia tipurilor de riscuri potenţial generatoare de situaţii de urgenţă, prevenirea şi înlăturarea riscurilor generatoare de situaţii de urgenţă, gestionarea eficientă a tuturor situaţiilor de urgenţă care se produc în teritoriul administrativ al judeţului Giurgiu, potrivit prevederilor legale în vigoare.

 

În anul 2024, C.J.S.U. Giurgiu a acţionat preventiv şi eficient prin aplicarea măsurilor menite să asigure limitarea şi ulterior eliminarea efectelor situaţiilor de urgenţă. Măsurile întreprinse, precum şi coordonarea eficientă a intervenţiilor au făcut posibilă reducerea consecinţelor situaţiilor de urgenţă înregistrate.

 

Pentru realizarea obiectivelor de asigurare a managementului integrat al situaţiilor de urgenţă, C.J.S.U. Giurgiu a desfăşurat acţiunile prevăzute în Planul propriu de activităţi, cum ar fi:

– măsuri și activități preventive (ședințe, videoconferințe);

– acțiuni și măsuri cu caracter proactiv, în perioada predezastru (aprobarea Planurilor de măsuri privind situația adăposturilor de protecție civilă din județul Giurgiu și pentru prevenirea şi combaterea efectelor negative ale situaţiilor de urgenţă specifice sezonului rece 2024 – 2025, transmiterea de informări/atenționări/avertizări de fenomene meteorologice periculoase către membrii C.J.S.U., primari, viceprimari şi către şefii Serviciilor Voluntare pentru Situații de Urgență);

– acțiuni executate pe timpul producerii dezastrului (activarea Centrului Judeţean de Coordonare şi Conducere a Intervenţiei Giurgiu la sediul I.S.U.J. Giurgiu, operaţionalizarea grupei operative a I.S.U.J. Giurgiu);

– acțiuni post eveniment, pentru înlăturarea pagubelor materiale și normalizarea situației (participarea în comisii pentru constatarea şi evaluarea pagubelor la culturile agricole produse în urma fenomenului meteorologic de secetă pedologică).

 

De asemenea, în vederea asigurării intervenţiilor operative, în anul 2024 au fost desfăşurate 4 exerciţii de cooperare.

Pentru anul 2025, membri C.J.S.U Giurgiu îşi propun o serie de priorităţi ce vizează, printre altele, asigurarea unei capacităţi de răspuns credibile, modernizarea logistică și un parteneriat operaţional intensificat cu structuri similare, locale şi judeţene.

 

Cel de-al doilea proiect de hotărâre aprobat în cadrul ședinței Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Giurgiu a fost Planul de activități al C.J.S.U. Giurgiu pe anul 2025.

 

Planul menționat are ca obiective principale identificarea, monitorizarea, evaluarea şi efectuarea de prognoze privitoare la evoluţia tipurilor de riscuri potenţial generatoare de situaţii de urgenţă, prevenirea şi înlăturarea riscurilor generatoare de situaţii de urgenţă, precum și gestionarea eficientă a tuturor situaţiilor de urgenţă care se produc în teritoriul administrativ al judeţului Giurgiu, potrivit prevederilor legale în vigoare.

 

Dintre principalele activităţi pe care le desfăşoară C.J.S.U. Giurgiu împreună cu structurile specializate de la nivel judeţean, pe tipuri de riscuri, amintim:

– pregătirea şi desfăşurarea şedinţelor ordinare/extraordinare ale C.J.S.U. Giurgiu;

– analiza operativă a informărilor/atenţionărilor/avertizărilor meteorologice şi hidrologice emise de către specialiști, respectiv prelucrarea și retransmiterea lor, dar și stabilirea forţelor şi a mijloacelor de intervenţie, în funcţie de situaţia de urgenţă previzionată;

– monitorizarea situaţiei privind starea căilor de comunicaţii, infrastructura de transport energie şi de comunicaţii, cursurile de apă, funcţionarea instalaţiilor speciale, precum şi asigurarea funcţionării la capacitate normală a tuturor structurilor deconcentrate abilitate să asigure răspunsul în situaţiile de urgenţă generate de fenomenele hidro-meteorologice periculoase;

– asigurarea capabilităţilor tehnice necesare înlăturării efectelor tipurilor de risc, pentru a veni în sprijinul forţelor profesioniste de intervenţie;

– constatarea şi evaluarea efectelor situaţiilor de urgenţă produse, prin deplasarea în teren a comisiilor mixte constituite prin ordine de prefect şi formate din specialişti ai instituţiilor membre ale C.J.S.U. Giurgiu şi ai altor instituţii implicate;

– analizarea şi avizarea Planului județean pentru asigurarea resurselor umane, materiale şi financiare necesare gestionării situaţiilor de urgenţă pe anul 2025;

– actualizarea planurilor judeţene de apărare, protecţie, prevenire şi intervenţie specifice tipurilor de riscuri.

 

La finalul ședinței, prefectul județului Giurgiu, Florentina Stănculescu, a întrebat membri C.J.S.U. Giurgiu dacă vor să aducă în discuție anumite teme de interes pentru comunitatea giurgiuveană sau dacă vor să atragă atenția asupra unor anumite probleme/aspecte importante ce pot afecta cetățenii.

Reprezentantul Inspectoratului Școlar Județean Giurgiu a precizat că în această perioadă instituția se ocupă îndeosebi de pregătirea Examenului Național de Bacalaureat, dar și de elaborarea Planului de Școlarizare pentru anul școlar viitor.

Având în vedere că ne aflăm în perioada sezonului rece, când numărul persoanelor afectate de viroze respiratorii sau de gripă este crescut, directorul Direcției de Sănătate Publică Giurgiu a dat asigurări că situația este sub control, adică ritmul de creștere al acestor cazuri nu este alarmant, iar unitățile spitalicești dețin stocuri suficiente de medicamente pentru a trata pacienții.

 

RECLAMĂ
RECLAMĂ

distribuie