Construirea unui aeroport internațional prin contribuția Sectorului 4 al Municipiului București, în colaborare cu Consiliul Județean Giurgiu, a intrat în linie dreaptă.
Ieri, simultan consilierii CJ Giurgiu şi cei de la Consiliul Local al Sectorului 4, au aprobat în ședință, în unanimitate, asocierea între cele două entități administrative, în vederea finanțării și realizării în comun a acestui proiect de investiții deosebit de important pentru dezvoltarea zonei de sud a Bucureștiului.
“În județul Giurgiu, avem norocul să bifăm foarte multe investiții de nivel național, cu valoare foarte mare şi care vor putea să contribuie la dezvoltarea județului în anii următori.
Se vorbeşte de foarte mulți ani despre necesitatea construirii unui aeroport în sudul Bucureştiului. Sunt multe argumente pentru care Otopeni a devenit un aeroport sufocat şi care nu mai corespunde nici standardelor actualizate de la an la an.
Sunt absolut convins, că un asemenea proiect, care reprezintă un obiectiv de utilitate publică, poate fi demarat mult mai uşor prin intermediul administrației publice locale. Am promovat oriunde am avut ocazia, acest proiect. Am avut marele noroc să constat că şi domnul primar Băluță, are aceeaşi viziune şi am avut o discuție şi vom continua seria acestor întâlniri, în care am parafat această asociere.
În cadrul acestei asocieri, Sectorul 4 va fi cel care va derula elaborarea unui studiu de fezabilitate, pe care Sectorul 4 îl poate contracta imediat după aprobarea acestei asocieri şi urmare a acestui document se vor stabili date importante.
Mi-am promis mie, că voi contribui la implementarea de proiecte de peste 1 miliard de euro, în județul Giurgiu şi mulțumesc tuturor colegilor din Consiliul Județean pentru contribuție. Este o muncă de echipă în administrație şi există foarte multe persoane care trudesc pentru fiecare dintre ele”, a declarat preşedintele CJ, Dumitru Beianu.
De cealaltă parte, primarul Sectorului 4, Daniel Băluță a vorbit la rândui de importanța noului aeroport, pentru locuitorii din sudul capitalei şi ai județului Giurgiu.
”Împreună cu autoritățile statului şi după studiile de specialitate vom decide unde este locul potrivit. M-ar bucura foarte mult să fie un aeroport de talia Aeroportului Otopeni. Dacă nu reuşim să-l facem atât de mare, măcar două treimi din ceea ce înseamnă Aeroportul Otopeni.
Ce este însă foarte important este faptul că aceasta va fi o investiție publică, a statului român, și va rămâne în proprietatea statului român. Este o certitudine pentru noi toți cei care trăim în Sud, că viața noastră trebuie să crească din punct de vedere calitativ și să facem tot ce ne stă în putință să atragem cât mai multe investiții, pentru că aici, din păcate, nu s-a investit.
Visul pe care îl am este acela de a crea mult mai multe locuri de muncă bine plătite pentru oamenii din comunitatea noastră și nu numai. Bucureștiul merită un astfel de tip de dezvoltare, pentru că în noua anvelopă nu mai încape și trebuie o investiție de calitate în acest sens.
Aici vorbim cel puțin despre zona de Sud, despre Berceni, despre Popești Leordeni sau Jilava, pentru că este singura cale prin care să putem obține o capitală de nivel occidental”, a declarat primarul Sectorului 4, Daniel Băluță.
Aeroportul ce urmează a fi construit în sudul Capitalei va fi unul internațional, mai mare decât cel mai nou construit în România, cel de la Brașov, întrucât ar urma să deservească un număr mai mare de județe, cu o populație mai mare. De asemenea, va fi proiectat atât cu terminale pentru pasageri, cât și cu unele speciale pentru transportul de marfă, în condițiile în care, pe ambele direcții, Aeroportul Otopeni este suprasolicitat în acest moment.