Cetățenii care nu îşi curăță zăpada din fața blocului şi a curților, riscă să fie amendați de polițiştii locali! De sancțiuni vor avea parte şi agenții economici şi instituțiile publice, dacă nu vor curăța zăpada căzută în ultimele ore!
„În conformitate cu Regulamentul privind gospodărirea Municipiului Giurgiu, aprobat prin HCLM nr. 164/2022 modificata, art.17, alin.(1) “Obligațiile instituțiilor publice, operatorilor economici, persoanele fizice și juridice în perioada anotimpului rece:
a) să curețe gheața și zăpada, imediat după depunere(în maxim 24 de ore), de pe trotuare și rigolele din jurul imobilelor, curților și incintelor, sediilor, în fața magazinelor adiacente trotuarelor sau altor suprafețe de teren pe care le au în proprietate sau în folosință și de pe locurile de parcare pe care le dețin și să îndepărteze turturii de gheață de la streașina și zăpada de pe acoperiș, acolo unde aceasta are expunere la trotuar.
b) să împrăștie nisip, sare sau alte materiale antiderapante pe trotuarele adiacente imobilelor și curților pe care le dețin, cu orice titlu, în caz de polei și gheață.
Alin.(3)Zăpada îndepărtată se poate depozita în grămezi amplasate la marginea trotuarului, fără a împiedica circulația pietonală.
Alin.(4)Proprietarii, locatarii sau chiriașii locuințelor de tip condomeniu, constituiți sau nu în asociații de proprietari, au obligația:
a)abrogat.
b) să îndepărteze zăpada și gheața, imediat după depunere(în maxim 24 ore), după trotuarele și căile de acces din dreptul imobilelor și de pe locurile de parcare pe care le au în folosință.
c)să împrăștie nisip, sare sau alte materiale antiderapante pe trotuarele adiacente imobilelor, în caz de polei și gheață”, precizează Poliția Locală Giurgiu.
Giurgiuvenii care nu se vor conforma, riscă să primească amendă, după cum urmează:
– amenda de la 200 lei la 500 lei pentru persoanele fizice
– de la 1000 lei la 2500 lei pentru persoane juridice pentru încălcarea prevederilor art. 17, alin.(1),(2) și (3).
– amenda de la 200 lei la 500 lei persoanele fizice și de la 2000 lei la 2500 lei pentru persoanele juridice pentru încălcarea art. 17, alin.(4) si(5).









